• جمعه ٢٣ آبان ١٣٩٩-١٣:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٧٢
در گفت و گو با میزان:

عضو شورای شهر به انتقادات پایتخت نشینان پاسخ داد/ کم کاری نکردیم

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در رابطه با مساله تعطیلی تهران نامه مشترکی از طرف نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای شهر به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده بود و یک نامه دیگری را هم خود اعضای شورای شهر فرستاده بودند، اما علت اینکه چرا تاکنون تصمیمی در این مورد گرفته نشده را باید از خود مسوولان ستاد بپرسید.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امئر بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرگزاری میزان در خصوص علت تعطیل نشدن تهران گفت: در رابطه با مساله تعطیلی تهران نامه مشترکی از طرف نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای شهر به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده بود و یک نامه دیگری را هم خود اعضای شورای شهر فرستاده بودند، اما علت اینکه چرا تاکنون تصمیمی در این مورد گرفته نشده را باید از خود مسوولان ستاد بپرسید.

نژادبهرام در واکنش به انتقاداتی که ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران درخصوص عملکرد وی و دیگر اعضای شورای شهر مطرح کرده گفت: ما هرچه می‌گوییم در قالب پیشنهاد است و پیشنهادهایمان را در معرض دید افکار عمومی قرار می‌دهیم، چون انتظارمان هم همین است که دیدگاه هایمان مورد توجه قرار بگیرد. من فکر می‌کنم همکار سابق ما آقای قناعتی بهتر می‌دانند که ما نماینده مردم هستیم و باید پیگیر خواسته‌های مردم باشیم. در نشست‌های عمومی که با مردم داشتیم همه درخواست این را داشتند که نسبت به وضعیت بحرانی که در تهران درخصوص واگیری کرونا به وجود آمده اقداماتی صورت بگیرد. ما با مشاوره‌ای که با متخصصان و پزشکان مختلف داشتیم پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای را دادیم. یقینا تصمیم گیرنده ستاد ملی مقابله با کروناست و ما در نقش پیشنهاد دهنده عمل می‌کنیم. این پیشنهاد هم از طرف بنده به عنوان شخص خودم و هم از طرف شورای شهر ارجاع شده و دقیقا در چارچوب وظایف نمایندگی ماست که دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را با ارائه پیشنهاد‌هایی که به نظرمان می‌رسد به مسوولان اعلام کنیم. یقینا ما در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده نیستیم. فرماندهی ستاد کرونا با شخص دیگری است و ما هم تابع تصمیمات فرماندهی ستاد هستیم.

نژادبهرام در ادامه گفت: شورای شهر تهران تا به حال به خاطر کرونا تعطیل نشده است. با وجود اینکه شش تن از اعضای شورای شهر به کرونا مبتلا شدند، اما شورا هیچگاه به این خاطر تعطیل نشده و اگر هم موردی بوده جلسه به صورت غیرحضوری برگزار شده است. آن هم به خاطر این بوده که شرایط کرونا وضعیت دشواری پیدا کرده و فقط جلسه روز سه شنبه به صورت مجازی برگزار شده نه اینکه شورای شهر تعطیل شده باشد. شورا تاکنون تعطیل نشده است. کارشناسان و کارکنان شورای شهر تهران بر حسب تصمیمی که ستاد کرونا گرفته به صورت ۵۰ درصدی در محل کار حضور دارند و ما همه مصوبات ستاد کرونا را عملیاتی می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با وضعیت طرح ترافیک تهران گفت: آقای قناعتی خودشان بهتر می‌دانند که طرح ترافیک موضوعش مربوط به شورای ترافیک تهران است و شورای شهر یکی از اعضای شورای ترافیک محسوب می‌شود و هر تصمیمی که آنجا گرفته شود ما عملیاتی خواهیم کرد. تعجب می‌کنم این دوستان که خودشان سال‌ها در عرصه نمایندگی حضور داشتند و تمام بخش‌های شهرداری را می‌شناسند چطور راجع به این موضوعات اینطور متفاوت نظر می‌دهند. انتظار ما بر این بوده که این دوستان با توجه به تجاربی که دارند و می‌دانند که مسوولیت‌های شهرداری و شورای شهر در چه سطحی است نسبت به اظهارنظراتشان توجه بیشتری داشته باشند.

نژادبهرام درباره جایگاه قانونی و مسوولیت‌ها و وظایف شورای شهر گفت: برخلاف بعضی انتقاد‌ها ما شورای شهرداری نیستیم بلکه شورای شهر هستیم و برای همین نسبت به تعطیل کردن دوهفته‌ای یا مسائل مختلف اظهار نظر می‌کنیم.

وی در خصوص تبعات کاهش ساعت کاری سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: همکاران ما از جمله جناب آقای علیخانی به طور کامل توضیح داده اند که کاهش ساعت کاری سیستم حمل و نقل عمومی دقیقا چرا منجر به ازدحام جمعیت می‌شود. خواسته ما همیشه این بوده که تا آنجایی که ممکن است در محیط‌های عمومی ازدحام صورت نگیرد. زیرا این مساله ازدحام باعث می‌شود که ظرفیت لازم برای رعایت فاصله فیزیکی فراهم نشود درحالی که خواست ما این است که افراد کمتر در تجمع‌ها شرکت کنند. ما درمورد اتفاقاتی که طی یکی دو روز گذشته در مترو تهران به وجود آمده اصرار داریم که ستاد مقابله با کرونا در این قضیه بازنگری کند.

عضو شورای شهر تهران درباره تاثیر عضو شدن این نهاد در ستاد مقابله با کرونا گفت: یقینا نسبت به انتقال خواسته‌ها و پیام‌های شهروندان در درون ستاد کرونا و دفاع از رویکرد‌هایی که آن‌ها دارند بسیار موثر خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: