• چهارشنبه ٢١ آبان ١٣٩٩-١٧:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٦٦
زهرا صدارعظم نوری خبر داد:

ارسال نامه کمیسیون سلامت به شهردار/ کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی اصلاح شود

رئیس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از ارسال نامه‌ای به شهردار تهران و ضرورت رصد دقیق‌تر حمل و نقل عمومی و اصلاح و بازنگری کاهش ساعت کاری آن‌ خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به خبرنگار فارس گفت: این اقدام و تصمیم شهرداری بدون مشورت شورای شهر انجام گرفته و سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در سطح شهر تهران توسط کمیته سلامت شورای شهر صورت گرفت، مشخص شد که حمل و نقل عمومی در شیوع کووید ـ 19 از درصد پایینی برخوردار است ولی کاهش ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی بر ازدحام جمعیت می‌افزاید و سبب بیشتر شدن پیک حجم مسافران و تراکم جمعیت خواهد شد و این موضوع انتقال ویروس و شیوع بیشتر را به همراه خواهد داشت.

این عضو شورای شهر از تهیه نامه‌ای به حناچی توسط اعضای کمیسیون سلامت و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد و گفت: در این نامه از حناچی خواسته‌ایم که شرایط حمل و نقل عمومی را دقیق‌تر رصد کند و موضوع کاهش ساعات حمل و نقل عمومی بازنگری و اصلاح شود.

نوری گفت: از شهروندان درخواست داریم که حتی‌المقدور در خانه بمانند و کارهای خود را به صورت غیرحضوی، مجازی و اینترنتی انجام دهند که در این صورت آمار مسافران به صورت طبیعی کاهش خواهد یافت ولی کاهش ساعات فعالیت مترو و اتوبوس تصمیمی است که بار روانی و شوک در شهر برای مسافران ایجاد کرده و اجرای آن به صلاح نیست.

وی بیان داشت: بیشترین استفاده از حمل و نقل عمومی برای اقشار با درآمد متوسط و پایین است و برنامه شهرداری محدودیت و مشکل برای فعالیت آنها ایجاد کرده است. بنابر این باید با تدبیر مناسب تصمیمات درستی اتخاذ کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: