• چهارشنبه ٢١ آبان ١٣٩٩-١٣:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٦٢
محمد علیخانی مطرح کرد؛

تصمیم‌های کرونایی غیر کارشناسی است

علیخانی نسبت به اعمال محدودیت سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) واکنش نشان داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اعمال محدودیت سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) که از روز گذشته (سه‌شنبه بیستم آبان ماه) از سوی معاونت حمل و نقل و عمومی انجام می‌شود، گفت: این تصمیم که ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت سرویس دهی مترو و اتوبوس گرفته متأسفانه با هیچ منطقی سازگار نیست.

او افزود: پیرو این تصمیم زمانی که اطلاعیه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به دستم رسید سوال کردم این چه تصمیم غیر کارشناسی است که اعلام شد کارشناسی این اقدام توسط شورای معاونین شهرداری و تصویب ستاد ملی کرونا بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: بنابراین شهرداری تهران بدون مشورت با اعضای شورای شهر تهران و به خصوص کمیسیون عمران و حمل و نقل چنین پیشنهادی را به ستاد کرونا داده است که باید تأکید کنم تصمیم اتخاذ شده، اشتباه است.

او با تأکید بر اینکه در ساعات انتهایی شب خطر ابتلا به کرونا بسیار کمتر از روز است، بیان کرد: در کنار این موضوع باید به این مسأله اندیشید که کارکنانی که ساعات کار آن‌ها، ساعات پایانی شب است چه باید بکنند و در صورت نبود ناوگان حمل و نقل عمومی ارزان (مترو و اتوبوس) چه میزان باید کنار خیابان بایستند و برای جابجایی هزینه اضافی پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: نکته حائز اهمیت این است که تا به امروز بسیاری از کارگران و کارکنان بخش‌های مختلف از شورا می‌خواستند که ساعت کار سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند که متأسفانه این تصمیم در تضاد با خواست بسیاری از اقشار ضعیف جامعه است.

علیخانی با تأکید بر اینکه پیشنهاد کاهش ساعت سرویس دهی ناوگان مترو و اتوبوس از سوی شهرداری داده شده و در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیده است، ادامه داد: متأسفانه تصمیمات اخذ شده بدون هماهنگی با شورا بوده و غیر کارشناسی و غیر منطقی است.

او با غیر کارشناسی خواندن تصمیم کاهش ساعت فعالیت در عصر نیز بیان کرد: بعضی تصور می‌کنند کرونا از ساعت ۶ عصر به بعد شروع به فعالیت می‌کند و بر همین باور ساعت کار در شهر را کاهش داده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نمی‌توان شهر را تعطیل کرد، افزود: باید تأکید کنم راه حل مقابله با کرونا پاک کردن صورت مسئله نیست و باید پرسید آیا می‌توان دو هفته آتش نشانی، پسماند و یا بهشت زهرا و حمل و نقل را تعطیل کرد؟ آیا می‌شود بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها را تعطیل کرد؟ آیا می‌توان گمرک را تعطیل کرد؟ پس وقتی می‌گویند شهر تعطیل شود، منظورشان تعطیلی کسب و کار مردم است.

علیخانی با بیان این مطلب که من موافق تعطیل کردن شهر تهران بدون کمک به کارگران، کارکنان و واحد‌های آسیب دیده نیستم، ادامه داد: واقعیت این است که در این شرایط باید با کرونا زندگی کنیم، زیرا این امکان وجود دارد که تا مدت‌ها کرونا با ما باشد و نمی‌توان فعالیت‌ها را تعطیل کرد.

او بیان کرد: آیا آن‌هایی که حرف از تعطیلی شهر می‌زنند به فکر معیشت کارگران روز مزد هستند که چگونه باید شکم خود و خانواده شان را سیر کنند؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: تنها در یک صورت تعطیل کردن شهر تهران در مقابله با کرونا اثر مثبت دارد که هزینه معیشت کارگران تأمین شود که متأسفانه از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه مقابله ریالی به معیشت مردم و خدمات عمومی شهرداری کمک نشده است.

علیخانی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا از هزینه کرد برای مقابله با کرونا پرهیز دارد و به عنوان مثال برای مقابله با این ویروس و فاصله گذاری اجتماعی هیچ هزینه‌ای برای افزایش ناوگان مترو و اتوبوس انجام نمی‌دهد.

او با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تهران نماینده مردم هستند، بیان کرد: بسیاری از تصمیم‌ها بدون مشورت با اعضای شورای شهر و کمیسیون‌های تخصصی آن صورت می‌گیرد و زمانی که تصمیم‌ها مشکل ایجاد می‌کند؛ اقشار مختلف مردم برای حل مشکل و اعتراض در مقابل شورای شهر تهران تجمع می‌کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: