• دوشنبه ١٩ آبان ١٣٩٩-١٨:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٤٥
زهرا صدر اعظم نوری در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم،

واحد «HSE » به زودی زیر نظر شهردار تهران راه‌اندازی خواهد شد / واکنش به حوادث مترو

رئیس کمیسیون سلامت،محیط‎زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت راه اندازی واحد HSE زیر نظر شهردار تهران، گفت: در این زمینه طرحی آماده شده که به زودی در صحن شورا ارائه و HSE به صورت یک واحد مستقل، زیر نظر شهردار تهران راه اندازی خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره دو حادثه مرگبار اخیر در ایستگاه‌های در حال ساخت مترو، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در همه فضاهای عمومی شهر، فضاهای کارگاهی و فعالیت‌های عمرانی کلانشهرها که جمعیت زیادی دارند،  مسئله ایمنی است.

وی با بیان اینکه مسئله ایمنی در همه سازمان‌ها باید به شکل قوی، فعال و از اهمیت بالایی برخوردار باشد، ادامه داد: وضعیت محیط‌های عمرانی و کارگاهی باید با چک‌لیست‌هایی رصد شود و با انجام نظارت‌های لازم، ضمن افزایش ایمنی از بروز حوادث جانی و مالی جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته وقوع حوادث امری اجتناب‌ناپذیر است اما هرچه استانداردهای لازم بیشتر رعایت شود و سلامت محیط کار مورد توجه جدی قرار گیرد، میزان ریسک و وقوع حادثه به حداقل ممکن می‌رسد.
وی در ادامه به موضوع HSE ( مخفف کلمات بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست) اشاره کرد و گفت: در سازمان‌هایی که ضریب ریسک بالایی دارند به مسئله HSE  به طور جدی پرداخته می‌شود، اما در شهرداری تهران این موضوع به شکل محدودی در قالب یکی از شرکت‌ها وجود دارد که کافی نیست و باید گسترده‌تر باشد.
صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: البته در محیط‌هایی مانند مترو و کارگاه‌های عمرانی شهرداری معمولا دفاتری وجود دارد که مباحث ایمنی را نظارت و کنترل می‌کنند اما ضرورت اینکه واحد HSE به صورت مستقل زیر نظر شهردار تهران، راه‌اندازی شود، امری اجتنابناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه چندین بار در این زمینه تذکراتی مطرح کرده‌ام، گفت: طرحی را آماده کرده‌ام که هفته آینده در صحن شورا مطرح خواهد شد و امیدوارم با رأی اعضای شورا بتوانیم مراحل بعدی را طی کنیم و تا HSE به صورت یک واحد مستقل راه‌اندازی شود و بتواند در امر نظارت بر کار کارگران، پیمانکاران، محیط‌های عمرانی، فعالیت‌هایی که از ریسک بالایی برخوردار هستند و همچنین برای فضاهای عمومی و شهری مانند پارکها که میتواند یک ظرفیت بالقوه برای وقوع حوادث باشند، فعال باشد و  ضریب خطر کاهش یابد.
به گزارش تسنیم، HSE، موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست را در پروژه‌ها تحت کنترل خود درمی‌آورد.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: