• يکشنبه ١٨ آبان ١٣٩٩-١٢:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥١٥
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت:

تغییرات وسیع و مستمر در نامگذاری معابر، سیاست صحیحی نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر نام شهیدی را بر معبری بگذاریم اما اهالی محل همچنان از نام قدیم آن معبر استفاده کنند و نسبت به نام جدید پذیرش نداشته باشند، نسبت به نام شهید موجب بی حرمتی شده ایم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا روز یکشنبه در جریان بررسی مصوبات کمیسیون فرعی نام‌گذاری اظهار داشت: رویکرد تغییرات وسیع و مستمر در نام های معابر هویت شهر را با چالش مواجه می‌کند.
 
اعطا با بیان اینکه تغییر نام ها در برخی موارد موجب می‌شود به لحاظ هویتی شهروندان در شناخت شهر دچار سردرگمی شوند، گفت: برای مثال تکراری بودن نام بن‌بستی در یک گوشه شهر به چه چیزی لطمه می زند که نام آن را تغییر می دهیم؟آن هم نامی که بعد از گذشت سال ها در اذهان اهالی محل ثبت شده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اگر نام شهیدی را بر معبری بگذاریم اما اهالی محل همچنان همان نام قدیم را بگویند و برای نام جدید پذیرش نداشته باشند، ما با این کار موجب بی حرمتی به نام شهید نشده‌ایم؟
 
وی تاکید کرد: کمیسیون نامگذاری به سمت اصلاح و هرس اسامی در شهر  پیش برود نه این که هر بار با لیست انبوهی از تغییر نام ها مواجه باشیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم با برخی از نام‌ها به لحاظ فرهنگی تعلق خاطر احساس می کنند و بنابراین نباید آن دسته از اسامی که در اذهان تثبیت شده تغییر دهیم .
 
اعطا تاکید کرد: کمیسیون نامگذاری به حق یکی از کمیسیون‌های فعال شورا است و و بررسی کارشناسی خوبی انجام می‌دهد اما بحث من بر سر رویکردها و سیاست هاست که به لحاظ فرهنگی و هویتی چالش زا خواهد بود.
 
247-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: