• سه شنبه ١٣ آبان ١٣٩٩-٢١:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٨٧
حجت نظری در گفتگوی با اقتصاد آنلاین؛

دلیل امتناع شهرداری از ارائه وثایق باارزش به بانک‌ها برای آزاد کردن پول اوراق مشارکت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است شهرداری تهران به دلیل شرایط بد اقتصادی تمایلی به وثیقه گذاشتن املاک با نقدشوندگی بالا را ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازاقتصادآنلاین ؛ حجت نظری در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشکل ارائه وثیقه برای نقد شدن اوراق مشارکت در شهرداری تهران به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تاکنون شورا چند مرحله برای گرفتن اوراق مشارکت به شهرداری مجوز داده، اما متاسفانه گاهی اوقات این اوراق نقد نمی‌شود، مطابق با پیگیری‌ها متوجه شدیم شهرداری وثایق لازم برای نقد کردن این اوراق تودیع نمی‌کند. 

او ادامه داد: شهرداری تهران املاک زیادی دارد که بسیاری از آنها واجد ارزش مادی هستند. اینکه چرا این املاک را به عنوان وثیقه نزد بانک های عامل تودیع نمی‌کند به نظرم گاهی اوقات ناشی از شرایط بسیار دشوار اقتصادی شهرداری و اوضاع نامطلوب درآمدزایی است که ایجاب می‌کند شهرداری املاک واجد ارزش که خیلی زود به نقدینگی تبدیل می‌شود را به عنوان وثیقه نگذارد. 

نظری توضیح داد: اگر وثیقه بگذارد مال حبس می شود و امکان اینکه بتواند آنها را به فروش برساند به راحتی مهیا نخواهد شد؛ اما معتقدم باید قدری از این موضوع عبور کرده و املاکی که واجد ارزش هستند را هم به وثیقه بگذاریم تا با آزاد کردن اعتبارات، ناوگان حمل و نقل عمومی را جهت افزایش رضایت مردم، توسعه دهیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: