• دوشنبه ١٢ آبان ١٣٩٩-١١:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٨٢
سیدمحمود میرلوحی در گفتگو با همشهری آنلاین:

ورود «همشهری» به بورس آغاز ورود حوزه اندیشه به بازار سرمایه است | همشهری رسانه‌ای فراگیر در منطقه شود

عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم ورود یک رسانه مثل «همشهری» به بورس، تجربه‌ای مناسب و نشانه‌ای از این باشد که در حوزه فکر و اندیشه هم می‌توانیم به بازار سرمایه اتکا کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیدمحمود میرلوحی رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: همشهری سه دهه است که به عنوان رسانه پیشتاز کشور مطرح بوده است. به خصوص در دوره‌ای که رسانه‌های مکتوب در ایران و دنیا رونق داشته‌اند. الان هم که در دوره تحول فناوری و تکنولوژی هستیم، فکر کردیم که همشهری باید ظرفیت و برند و اعتبار و تجربه گذشته خود را به صحنه بیاورد و امیدواریم تجربه ورود یک رسانه به بورس، یک تجربه بسیار خوب و نشانه‌ای از این باشد که در حوزه فکر و اندیشه هم می‌توانیم به بازار سرمایه اتکا کنیم.
میرلوحی گفت: ما در برنامه سوم به دنبال این هستیم که موسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری با بند ۶ اصلاحی قانون اصل ۴۴ تطبیق پیدا کنند. چون در این قانون برای موسسات دولتی سقف مشخص کرده‌اند و شهرداری هم یکی از نهادهایی است که باید ۶۰ درصد از سهام شرکت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کند. دیگر این که ما در برنامه سوم پیش‌بینی کردیم که سازمان‌های وابسته به شهرداری شفاف‌سازی بشوند و به استانداردهای مالی و اقتصادیِ بنگاه‌داری‌های فعال برسند.
یک شروع خوب؛ خوشبین هستیم
رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران تاکید کرد: همشهری و شهروند ظرفیت‌های زیادی دارند اما تا وقتی زیر نظر شهرداری و ساختارهای شبه‌دولتی هستند، تا جایی می‌توانند رشد کنند. اساسا بنگاه‌داری دولتی در تمام دنیا به آخر خط رسیده و رشد بیشتری ندارد. تا جایی حرکت می‌کند و از جایی شروع می کند به درجا زدن، بعد عقبگرد کردن و در نهایت زیان دادن. این ویژگیِ بنگاه‌های دولتی در تمام دنیا است و منحصر به ایران نیست و در ایران هم منحصر به دولتی‌ها نیست.
میرلوحی گفت: ما با هدف استانداردسازی و شفاف‌سازی همشهری و شهروند و نیز برای آن که این دو شرکت فرصت رشد و جهش پیدا کنند، بتوانند به ساختارهای جدید بازار سرمایه راه پیدا کنند، برای تمام منابع خود رقابتی شوند، طرح ورودشان به بازار سرمایه و بورس را در برنامه سوم تصویب کردیم. بعد پیگیری کردیم و لایحه آمد و می‌شود گفت یکی از مصوباتی بوده که در بخش‌های مختلف «رای اجماع» را داشت. همه کمیسون‌ها متفق بودند که این کار آینده خوب و مثبتی دارد و برای تحول در حوزه فعالیت بنگاه‌های وابسته به شهرداری، یک شروع خوب است.
عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم بقیه سازمان‌های شهرداری هم که مثل شهروند و همشهری مستعد و آماده هستند، هرچه زودتر بتوانند وارد این عرصه (بورس) شوند. شهروند در زمینه توزیع و عرضه کالا زمینه رشد دارد و می‌تواند به زودی به یک کانون کار و اقتصاد و فعالیت رقابتی خوب تبدیل بشود. همشهری هم که سه دهه است به عنوان رسانه پیشتاز کشور مطرح بوده است و به پیشرفت آن در بورس خوش‌بین هستیم.
او افزود: این طرح الان تصویب شده و سعی می کنیم مراحل اداری آن هم زودتر طی بشود و تا چند روز دیگر کار را شروع کنند. مانعی وجود ندارد.
امیدواریم همشهری بتواند رسانه‌ای فراگیر در منطقه شود
میرلوحی با تاکید بر این که ما امید داریم همشهری بتواند رسانه‌ای فراگیر در منطقه شود به همشهری آنلاین گفت: همشهری سال‌هاست در تامین منابع خود به عنوان یک شرکت و موسسه زیان‌ده مطرح بوده است اما کارهایی که دوستان ما طی دو سه سال اخیر انجام دادند، نشان داد که همشهری همچنان می‌تواند یک رسانه پیشرو، پیش‌قدم، فناور و نوآور باشد. همین الان سایت همشهری آنلاین ۱.۵ میلیون کاربر دارد و به نظر می‌آید همشهری شرایط بازگشت به دوره رونق دهه قبل را دارد.
رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران تاکید کرد: به جای این که بایستیم تا نهادهای فرهنگی رسانه‌ای به بهانه این که این رسانه اقتصادی نیست، یا منابع مالی کافی نداریم، یا اولویت شهرداری نیست، بیایند و رسانه را تعطیل کنند، یا به جای نظاره‌کردن ممنوعیتی که قوانین به طور مرتب در حوزه‌ رسانه‌ها اعمال می‌کند، ما آمدیم مسیری وسیع پیشِ روی همشهری قرار دادیم و امیدواریم این رسانه با کمک دوستان بتواند در داخل کشور و منطقه به رسانه‌ای فراگیر تبدیل شود و حتی کم‌کم بتواند به زبان‌های دیگر هم نقش‌آفرینی کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: