• پنج شنبه ٨ آبان ١٣٩٩-١٢:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٤٥
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقاد حق شناس از اهانت به پیامبر اسلام در پوشش آزادی بیان

عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌توانیم با عناوینی مانند آزادی بیان که ظاهری زیبا دارند و در درونشان تخم کینه را می‌پرورانند، از منظر آزادی خواهی به موضوعات نگاه کنیم.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهانت نشریه شالری ابدو به ساحت پیامبر اسلام و حمایت مکرون رئیس جمهور فرانسه از آن گفت: موج نفرت پراکنی که از چند سال گذشته از مجله شارلی ابدو آغاز شد، با واکنش‌های شدیدی روبرو شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در پی این اتفاقات شاهد واکنش جریان‌های افراطی بودیم که موجب حملات تروریستی به آن مرکز شد.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌های آزادی خواه و دارای منطق این رویکرد را تائید نمی‌کنند، اظهار کرد: اهانت به شخصیت‌های بزرگ و بویژه پیامبران الهی تحت عنوان آزادی بیان پذیرفته نیست.

حق شناس تاکید کرد: نمی‌توانیم با عناوینی مانند آزادی بیان که ظاهری زیبا دارند و در درونشان تخم کینه را می‌پرورانند، از منظر آزادی خواهی به موضوعات نگاه کنیم و لذا باید تلاش کنیم این رویکرد مورد نقد جدی قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر نباید فرصتی به جریان‌های افراطی داد تا شاهد حوادث تروریستی که قبلا رخ داد، باشیم و لذا اهانت به مقدسات و پاسخ افراطی به آن دو لبه قیچی برای جوامع انسانی هستند که باید برای برخورد با آن جانب عدل و اعتدال را که مشی پیامبر اسلام بود حفظ کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: