• دوشنبه ٥ آبان ١٣٩٩-١٣:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤١٢
عضو شورای شهر تهران؛

بیشترین لطمه از کرونا را حوزه‌ی فرهنگ دیده است

حق شناس درباره‌ی اقدامات فرهنگی که در دوران کرونا می‌توان انجام داد، توضیحاتی داد.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار بوده گفت: حوزه‌های فرهنگ و اندیشه نیز از این ویروس لطمه بسیاری دیده اند و تاثیرات عمیقی بر آن‌ها گذاشته است و می‌توان گفت که بیشترین ضرر را حوزه‌ی فرهنگ دیده است.
 
وی ادامه داد: شاهد تعطیلی سینما‌ها، اجرای تئاتر، کنسرت‌ها و مباحث گردشگری بوده ایم و این اتفاق در اکثر کشور‌های دنیا رخ داده است. اساسا بیشتر اتفاقاتی که در حوزه‌ی فرهنگ شکل می‌گیرد مستلزم حضور آحاد جامعه است و کمتر اتفاقات فرهنگی به شکل انفرادی انجام می‌شود.
 
وی افزود:برای مثال هنر نقاشی به صورت انفرادی انجام می‌شود، ولی برای نمایش و رفتن به گالری نیاز است که افراد در آن اماکن حضور یابند. تلاش ما بر این بوده در فضای مجازی و در حوزه‌هایی که بدون نیاز به حضور جمعیت و به وجود آمدن ازدحام انجام می‌شود را دنبال کنیم.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از این برنامه‌هایی که انجام شد درعید نوروز بود که جشن‌ها و کنسرت‌ها از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین انجام شد. این رویکرد همچنان مد نظر ما است و امیدوارم ما بتوانیم متناسب با فضایی که کرونا به وجود آورده فعالیت‌های فرهنگی را ادامه دهیم.
 
حق شناس با اشاره به نامگذاری‌های جدید خیابان‌ها اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود رویکرد مردم است. برخی از اسامی که تغییر می‌کند خیلی سریع مورد قبول مردم قرار می‌گیرد، ولی بعضی از اسامی با گذشت چندین سال به دلیل اینکه در حافظه تاریخی مردم مانده تغییر نمی‌کند.
 
وی بیان کرد:سعی شده در فضای نامگذاری‌ها به بایسته‌ها و فضای عمومی جامعه و نسبتی که نام‌ها می‌تواند با افکار عمومی فراهم کند و سعی می‌کنیم کمتر سراغ تغییر نام‌های تاریخی برویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: