• سه شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٩-١٥:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٨٦
احمد مسجدجامعی پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 10 بیان داشت :

اهمیت دادن به خواست های شورایاری ها یعنی ارتقا سطح کیفی زندگی مردم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه می گوییم به شورایاران اهمیت داده شود برای این است که چون با بهره گیری از توان و دانش آن ها نتایج حاصل از حتی سرمایه های کوچک را گسترش می دهیم یعنی با مشارکت مردم ارتقا کیفیت زندگی آنها با کمترین هزینه امکان پذیر می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی در دویست و چهل و چهارمین جلسه شور و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 10 گفت: از آقای دکتر قریشی رابط شورایاری منطقه 10 برای ارائه گزارش خوبی که در صحن داشتند سپاسگزارم.گزارش های سال 1388 که آقای علی اصغر چراغی در صحن قرائت می کردند هم حاوی همین مشکلات و مطالبی است که ایشان امروز در گزارش شان دیده می شود.  یعنی این نکات آن زمان  هم توسط نماینده شورایاری ها مطرح شد. ظاهرا در طی این ده سال اتفاقی نیفتاده است. معمولا در این نوع گزارش ها با توجه به دقتی که وجود دارد مقایسه ای با سال های قبل صورت می گیرد.

ما به دنبال حرف ها و ادعاهای بزرگ هستیم

عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب که در گزارش های پیشین شورایاری منطقه10 آلودگی صوتی هم بود بیان داشت: نکته دیگر مربوط به پروژه های کوچک مقیاس محلی است. خیلی وقت ها با یک پله برقی مشکل یک محله حل می شود. ما غالبا به دنبال کارهای بزرگ و حرف های بزرگ و  ادعاهای بزرگ هستیم. همین هفته گذشته 50 پروژه محلی را افتتاح کردیم ولی نکته این جاست که آدرس و مشخصات آن را نمی دانیم. آیا دوستان شورایاری می دانند؟ آیا این ها اکنون  افتتاح شده؟ اینکه می گوییم به شورایاران اهمیت داده شود چون با بهره گیری از توان و دانش آن ها نتایج حاصل از حتی سرمایه های کوچک را گسترش می دهیم یعنی با مشارکت مردم ارتقا کیفیت زندگی آنها با کمترین هزینه امکان پذیر می شود.

طرشت  یا دردشت از مراکز علمی بزرگی برخوردار بوده است

مسجدجامعی افزود: نکته بعد اینکه این منطقه از نظر ساختار فرهنگی قدمت زیادی دارد. از زمان خواجه نظام الملک که عالم و سیاستمدار بزرگی هم بوده در طرشت یا درشت یا دردشت یک مرکز علمی بزرگی بوده که وی گاهی هم از ری می آمده و در دروس آن شرکت می کرده. اینجا فضای سبز متراکم و  ویژه ای هم داشته .

مسجدجامعی با بیان این که  اولین ثبت و اولین پرونده میراث طبیعی برای همین منطقه هفت چنار است یادآور شد: در گذشته اینجا اینقدر باغ و درخت انار داشت که برای همین می گفته اند تهران انار دارد. فضای سبز، باغ ها و قنات هایش بسیار مهم است که متاسفانه امروزه از آنهمه باغ چیزی نمانده است . در اطراف این منطقه فرودگاه مهر آباد هم هست که آلودگی صوتی و هوا ایجاد می کند و همجواری منطقه  با دو بزرگراه یادگار امام (ره) و نواب صفوی هم به این آلودگی دامن می زند. همین امر گسترش فضای سبز را از اولویت و اهمیت زیادی برخوردار می کند. در همین پارک هفت چنار، 4- 5 تادرختش خشک شده است.  اینها هویت آن منطقه است با از بین رفتن طبیعت، هویت آن منطقه دارد از بین می رود. لازم است به عناصر هویت ساز در صورت های مختلف در این منطقه توجه ویژه شود.

244-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: