• سه شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٩-١٥:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٨٥
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

کرایه حمل و نقل عمومی گران نخواهد شد/ نه برای شورا و نه برای ریاست جمهوری کاندیدا نمی شوم

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لایحه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی مخالفت کردند و تصمیم بر این شد که نیاز های حوزه حمل و نقل از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و از طریق دولت پیگیری و وصول شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهل و چهارمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه امروز پرداخت و گفت: جلسه امروز با ارائه گزارش شورایاران منطقه 10 آغاز شد و اعضای شورا نیز نظرات خود را در این خصوص ایراد نمودند. در این جلسه همچنین ادامه بررسی ایجاد لایه گردشگری در طرح تفصیلی شهر تهران در دستور قرار گرفت که چون برخی اعضا اعتقاد داشتند لایحه از سوی معاونت شهر سازی شهرداری تهران آنچنان محکم نیست درخواست برگشت به کمیسیون را داشتند تا این امر با دلایل محکم تری در صحن شورا مطرح شود که این مهم با رای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌ همچنین لایحه دو فوریتی برای ارائه تخفیف به مؤدیان در صحن شورای شهر به تصویب نرسید چرا که این موضوع برای بار دوم مطرح شده بود و اعضای شورا اعتقاد داشتند یکبار این این اقدام صورت گرفته و لایحه آن از سوی اعضای شورا رد شد.

هاشمی در ادامه افزود: از جمله مباحث امروز، بررسی لایحه یک فوریت  افزایش  نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی بود که افزایش 25 درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی توسط اکثر اعضای شورای شهر مورد موافقت قرار نگرفت چرا که این افزایش نرخ‌ها مشکلی از حمل و نقل عمومی برطرف نمی‌کرد و میزان افزایش با نیاز مالی حمل و نقل عمومی تطابق نداشت.

هاشمی گفت: در خوشبینانه ترین حالت این افزایش شاید 25 درصد مشکلات حمل و نقل عمومی را حل کند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گرفتیم به جای افزایش نرخ کرایه‌ها شهرداری مطالبات ناوگان حمل و نقل عمومی را از طریق بودجه‌های مصوب  ستاد ملی مقابله با کرونا برای بخش خصوصی و بخش عمومی  پیگیری کند.

وی افزود: می دانید که دولت هنوز سوبسید هایی را هم که باید در حوزه حمل و نقل عمومی پرداخت می کرد را پرداخت نکرده و ما حتی به شوخی گفتیم که شهرداری لحاف و تشک بندازد جلوی ریاست جمهوری تا پولش را در حوزه حمل و نقل عمومی بگیرد.

هاشمی افزود: سرانجام این لایحه مورد موافقت قرار نگرفت و کرایه‌های حمل و نقل عمومی گران نخواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا پیگیری مطالبات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی به چه صورت خواهد بود گفت: ما طرحی برای ملزم کردن شهرداری جهت پیگیری مطالباتش از دولت داده ایم اما متأسفانه شهرداری تا حدودی با دولت تعارف دارد.

هاشمی گفت:‌نامه‌نگاری فایده ندارد شهرداری باید در پیگیری مطالباتش محکم‌تر عمل کند این موضوع میان شهرداری و شورای شهر مورد اختلاف است و متأسفانه دولت  اعتباری برای حمل و نقل عمومی اختصاص نداده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات بعدی شورای شهر شرکت می‌کنید یا خیر،‌گفت:‌من در انتخابات بعدی شورای شهر کاندیدا نخواهم شد.

هاشمی همچنین در خصوص کادیداتوری خود برای ریاست جمهوری نیز گفت قصد این کار را هم ندارد.

244-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: