• سه شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٩-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٨٤
سید حسن رسولی؛

شرکت خدمات مالی شهر در تملک شهرداری نیست

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه سهام شرکت خدمات مالی شهر در تملک شهرداری نیست، تاکید کرد: حال حاضر هیات مدیره و مجمع سازمان بازنشستگی نمی‌تواند به شرکت خدمات مالی شهر ورود کند زیرا بر اساس اشتباه قبلی نام این شرکت در لیست شرکت‌های نسل اول آمده است که اکثریت سهام آن در اختیار شهرداری است.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی در جریان رسیدگی به مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران در چهل و چهارمین نشست شورا که امروز برگزار شد، گفت: در گذشته شورای شهر مصوبه‌ای داشته است. بر اساس این مصوبه شرکت خدمات مالی شهر از جمله شرکت‌های نسل اول که اکثریت سهام متعلق به شهرداری است، احصا شده است.  در حال حاضر 100 درصد سهام این شرکت متعلق به سازمان بازنشستگی است. شهرداری مصوبه‌ای داده است که این مسئله را اصلاح کنیم.
رسولی عنوان کرد: این شرکت در تملک شهرداری نیست. با اصلاح مصوبه قبلی، شرکت خدمات مالی شهر مثل سایر شرکت‌های نسل دوم در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند اختیار صفر و صد آن در دست سازمان بازنشستگی شهر تهران باشد. پیشنهاد می کنم عضای شورا به این بند رای بدهند که این مشکل حقوقی که سال‌ها گریبان‌گیر شهردار است، حل شود.
شهرداری برای خروج سایر شرکت‎ها لایحه نداده است
خزانه‌دار شورا تاکید کرد: 100 درصد سهام شرکت هادیان شهر متعلق به شهرداری است. خودرو سرویس و الی آخر هم همین‌طور. موضوع لایحه شهردار به‌طور مشخص شرکت خدمات مالی شهر را در بر می‌گیرد و لاغیر. اینکه شهرداری چرا درباره دیگر شرکت‌ها لایحه نداده است؛ حق با شهردار است. درباره بهانه خصوصی سازی نشدن شرکت خدمات شهر هم باید بگویم که این شرکت اساسا وجودش زائد است.
خزانه‌دار شورا بیان کرد: جلسات مختلفی با سازمان بازنشستگی داشتیم که این شرکت فعالیتش مغایر قانون است. شهرداری کار حسابرسی داخلی می‌کند و سایر وظایفی که در اساسنامه آورده است به عهده این شرکت است. در حقیقت این یک انحصار است. سازمان بازنشستگی بعد از اصلاح مصوبه می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.
او ادامه داد: در حال حاضر هیات مدیره و مجمع سازمان بازنشستگی نمی‌تواند به بحث ورود کند زیرا بر اساس اشتباه قبلی نام این شرکت در لیست شرکت‌های نسل اول آمده است که اکثریت سهام آن در اختیار شهرداری است. پیشنهاد می‌کنم به لایحه شهرداری رای بدهید. اگر هر کسی پیشنهاد تسری این مصوبه به سایر شرکت‌ها را دارند، می‌توانند شهردار را موظف کنند که در این رابطه لایحه بدهد یا درقالب طرح این شرایط را فراهم کنند.
رسولی در ادامه به عنوان موافق تصویب لایحه شهرداری گفت: سهام قالب شرکت خدمات شهر متعلق به شهرداری نیست. ما در اقلیت هستیم. بر اساس قانون تجارت درباره حقوق سهامدار اکثریت نمی‌توانیم تصمیم‌گیری بکنیم. 
او افزود: شرکت خودرو سرویس و هادیان شهر در ابتدا متعلق به شهرداری بوده و بعد به سازمان بازنشستگی منتقل شده است. بنابراین، این شرکت‌ها متعلق به شهرداری نیستند.  به دو دلیل پیشنهاد رای مثبت به این لایحه می‌دهم. اول اینکه عمده سهام متعلق به ما نیست و دوم اینکه در گذشته به اشتباه این مصوبه آمده است.
 
244-11

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: