• يکشنبه ٢٧ مهر ١٣٩٩-١٥:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٦١
در جلسه شورا تاکید شد

تهران ظرفیت تبدیل به مقصد گردشگری را دارد

در جریان بررسی طرح بازنگری طرح تفصیلی به منظور ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح، اعضا بر رویکرد ایجاد تهران به عنوان مقصد گردشگری تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورا، در معرفی طرح «الزام شهرداری تهران، با توجه به ظرفیتهای گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشههای این طرح» در صحن شورا گفت: طرح «الزام شهرداری تهران، با توجه به ظرفیتهای گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران، و ایجاد لایه گردشگری در نقشههای این طرح» توسط حسن خلیلآبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی ارائه شده و روی آن تغییرات زیادی صورت گرفته است.

او ادامه داد: درواقع بسیاری از نگرانیهای موجود در این طرح، در طرح تفصیلی هم وجود دارد، و مورد بررسی قرار گرفته‎است. اما با توجه به رویکرد انسان محوری مدیریت شهری شورای پنجم، توجه بیشتری به گردشگری و ایجاد بناهای تفرجگاهی صورت میگیرد.

پس از ارائه متن طرح، بهاره آروین، عضو شورا با طرح پرسشی گفت: متن این طرح با متن گزارش کمیسیون تفاوت دارد. در متن، سخن از ایجاد لایه گردشگری در طرح تفصیلی گفته شده است. اما در متن، کمیسیون به لایه‎ای که ظاهرا وجود دارد، ارجاع داده میشود. آیا پیشفرض این لایحه وجود دارد، و نیاز به ایجاد آن نیست؟

محمد سالاری در پاسخ بهاره آروین افزود: بله در این طرح جدید، لایه گردشگری نباید اضافه میشد. چرا که در طرح تفصیلی وجود دارد. لذا در ادبیات گزارش، اصلاح صورت گرفت.

همچنین محمدجواد حق شناس در موافقت با این طرح گفت: اگر به سمت درآمدهای پایدار تهران برویم، قطعا یکی از مهمترین راه‎‎ها تقویت این ایده است، که تهران به یک مقصد گردشگری تبدیل شود. متاسفانه در این سالها نسبت به این موضوع بیتوجه بودیم.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه وقت جلسه شورا به اتمام رسیده بود ومباحث در این زمینه زیاد بود ادامه بررسی این دستور به جلسه بعدی شورا موکول شد.

243-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: