• يکشنبه ٢٧ مهر ١٣٩٩-١٤:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٦٠
سید محمود میرلوحی:

سازمان شهرداری نیاز به تحول دارد

سید محمود میرلوحی در جریان بررسی اصلاح لایحه بازنگری ساختار شهرداری تهران، با بیان اینکه از حناچی و مظاهریان گله مند است، گفت: سازمان شهرداری نیاز به تحول، و موازی کاری ها در این ساختار نیاز به حذف دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میرلوحی در دویست و چهل و سومین جلسه شورا، و در جریان بررسی اصلاح لایحه ساختاری شهرداری تهران، با بیان اینکه  از حناچی و مظاهریان گله مند است، گفت:  با کمال تاسف، احساس می‌کنم که به دلیل استرس و یا ترسی که از تغییر ساختار دارند، زیر بار تغییر نمی‌روند.

او افزود: متاسفانه این مشکلی است که اغلب به‌طور ناخواسته در همه رشته‌های مدیریتی وجود دارد. وقتی بحث تغییر پیش می‌آید، همه از تغییر می‌ترسند و می‌گویند، زنده باد هرچه گذشتگان کردند.

میرلوحی گفت: فکر می‌کنم که نکته‌ای که آقای رسولی، اشاره کردند، درست است. ما الزام کردیم که شهرداری لایحه تغییر بیاورد. اینها خودشان این نیاز را تشخیص ندادند.

او ادامه داد: ماهیت این لایحه به نوعی می‌توان گفت که متفاوت است. با خروج آن از دستور، تمرد شهرداری را به رسمیت می‌شناسید. اینها بعد از 10 بار تذکر لایحه آوردند. چرا تغییرات به مصلحت نیست. هزینه‌ها زیاد است. مدیریت این سازمان پرهزینه است.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: اگر قرار به اراده و خواست بود، فلسفه طرح‌ها و مصوبات ما چه می‌شود؟ شما خودتان همین الان ملاحظه کنید، بیش از نصف مصوبات شورا مربوط به طرح‌ها است. یعنی شهرداری لایحه نیاورد، و شما تشخیص دادید که این کار بشود.

او افزود: در این دوره توافقی کردیم و نوشتیم، طرح الزام به اصلاح ساختار را عملیاتی کنیم. این سیاست هم سیاست درستی بود.

میرلوحی ادامه داد: در دوره قبل این‌گونه نبود. بیشتر مصوب می‌کردند و می‌گفتند، شهرداری این کار را انجام بدهد. بعد هم مصوبه اجرایی نمی‌شد. ما تدبیر کردیم و گفتیم طرح الزام می‌نویسم، و شهرداری را به نوعی در مسیر هدایت می‌کنیم. اگر نگاه کنید اغلب طرح‌هایمان طرح الزام است.

او عنوان کرد: من از یکایک دوستان سئوال می‌کنم. هر کدام از شما 10 طرح الزام را امضا کرده‌اید. اما اکنون فلسفه طرح الزام را زیر سئوال می‌برید. می‌گویید شهرداری آمادگی ندارد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: ببینید دوستان، وقتی که طرح را تصویب کردید، و مصوبه در دور سوم آمد، یادآوری می‌کنم به استفساریه‌ای که آقایان فرستادند.

او گفت: من و شما از آغاز این دوره بالاخره تیم کاری مجرب داشتیم. اراده داشتیم. به مردم قول دادیم. وقت گذاشتیم. خواهش می‌کنم از منظر دیگری هم به بحث اصلاح ساختار نگاه کنید. ببنید تحولات دنیا در حوزه بوروکراتیک 20 سال اخیر چه بوده است. شهرداری هیچ کاری، الا توسعه و نگاه به پاستور نداشته است.

میرلوحی گفت: آیا تحولات بوروکراتیک اخیر به این سمت می‌رود؟ یا اینکه شهرداری‌ها به سمت فن‌آوری رفتند. اقتصاد، حمل و نقل، و انرژی را هوشمند کردند. شهروندان خود را هوشمند کردند. اکنون ببینید به خاطر کرونا چه اتفاقی می افتد.

او بیان کرد: چرا نگاه نمی‌کنید، ببینید پاریس چه می‌کند و تهران چه می‌کند. حیدرآباد هند چه می‌کند. تحول فن‌آوری هند از حیدرآباد شروع شد. ما به تحولات دنیا نگاه کنیم. این ابر شهر تهران، با 10 میلیون جمعیت است. مدتهاست بحث اصلاح ساختار را مطرح می‌کنیم، و ساختار اصلاح نشده است. حالا هم که می‌خواهیم آن را انجام دهیم، تعلل می‌شود که بگذاریم برای دوره بعد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: موازی کاری را باید حل کنیم. در عمران ببیند چقدر موازی کاری داریم. در حوزه مالی و دیگر حوزه‌ها چقدر موازی کاری داریم. از آن منظر نمی‌خواهم بگویم. در جلسه موضوع ساختار باید معایب را بگوییم. اما کدام بخش این سازمان امروز فن‌آورانه، روزآمد، و بهره‌ور کار می‌کند. یکی را استعلام کنید. در حوزه املاک سرمایه‌گذاری عمران مطالعات و کار اداری و ... کدام یک سیستمی و روزآمد و مدرن است؟

میرلوحی بیان کرد: برای املاک چقدر تلاش می‌کنیم. معلوم نیست سیستمی که باید سند را جمع کند چیست؟ نقش مناطق چیست. چه کسی باید نظارت و اجرا کند. چه کسی باید با تخلف مقابله کند.

او گفت: دیگران این کار را نکردند. درست است تیم ما یک تیم باتجربه است، و با دولت نیست و در مسایل مهم تصمیم گرفتیم. تصمیمات شجاعانه در منابع درآمدی گرفتیم. 20 سال است که بحث اصلاح ساختار مطرح است، و با همین استدلال‌ها به آینده موکول شده است.

میرلوحی در پایان خاطر نشان ساخت: متخصصین می‌گویند، این سازمان نیاز به تحول دارد و موازی کاری بد است.

243-14

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: