• يکشنبه ٢٧ مهر ١٣٩٩-١٣:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٥٦
محمد جواد حق شناس در بازدید از منطقه 15 مطرح کرد:

توسعه فعالیتهای گردشگری در بوستان آزادگان

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن بازدید از روند پیشرفت پروژه های اجرایی در منطقه 15 بر توسعه توسعه فعالیتهای گردشگری در بوستان آزادگان تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با همراهی محمدی شهردار منطقه ۱۵ از سه پروژه حوزه اجتماعی و روند تکمیل پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار در منطقه بازدید کرده و در پایان با خانواده ای که از سه معلول خود در منزل نگهداری می کنند، دیدار کرد و به آنان خدا قوت گفت. 
بازدید از مجموعه فعالیتهای مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۱۵ 
حق شناس در ابتدا با حضور در مرکز خدمات اجتماعی منطقه از مدرسه کودکان کار (مرکز پرتو )، کلینیک مشاوره و واحد رشد و توسعه کارآفرینی بازدید کرد و با استارت آپهای این مرکز گفت و گو کرد. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از حوزه اجتماعی گفت: مرکز پرتو منطقه ۱۵ یکی از حوزه های فعال در سطح شهر تهران است که به آموزش و پرورش و مهارت آموزی کودکان کار اختصاص دارد‌ و نزدیک به ۳۰۰ کودک کار را تحت پوشش قرار داده است. 
وی افزود: مرکز مشاوره و آموزشهای سلامت روان نیز مرکز فعالی است و مجموعه استارت آپهایی که در قالب کارگروههایی متشکل از جوانان فعال در واحد رشد و توسعه کارآفرینی مشغول فعالیت بودند، اقدام بسیار ارزشمندی بود که مرا خوشحال کرد. 
وی در ادامه پیشنهاد داد مرکز رشد و توسعه کارآفرینی منطقه به نام خانم مریم میرزاخانی تغییر نام دهد. 
 
بازدید از مرکز مهارت آموزی باغچه حواس همزمان با روز جهانی عصای سفید
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران همچنین به مناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور در باغچه حواس منطقه از قسمتهای مختلف این مرکز مهارت آموزی  و خدمات ارائه شده به کودکان نابینا و کم بینا بازدید کرد و از نزدیک با فعالیتهای کودکان مرکز آشنا شد‌. 
وی در خصوص باغچه حواس گفت: با توجه به اینکه فعالیت این مرکز به آموزش و حمایت از کودکان و نوآموزانی اختصاص دارد که از نعمت بینایی برخوردار نیستتد؛ چنین مجموعه ای در تهران منحصر به فرد است.
وی افزود: این اتفاق ارزشمند با حمایت خانم ترابی از شهروندان خیر و همکاری شهرداری منطقه ۱۵  شکل گرفته که قابل ستایش است. 
 
توسعه فعالیتهای گردشگری در بوستان آزادگان
برپایه این گزارش، عمارت تاریخی کوشک امیرسلیمانی در بوستان بزرگ آزادگان این منطقه از دیگر مراکز مورد بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بود. 
محمدجواد حق شناس در بازدید از  بوستان آزادگان و بنای تاریخی آن گفت: کوشک امیر سلیمانی یکی از بناهای ارزشمند تاریخی دوره قاجار است که در بوستان آزادگان به عنوان بزرگترین بوستان شهری خاورمیانه به مساحت ۳۰۰ هکتار واقع شده و فضایی است که به موضوع گردشگری منطقه اختصاص یافته است. 
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به واقع شدن منطقه در ورودی تهران و مسیر زائران امام رضا (ع)؛ اقداماتی در جهت اقامت و اتراق مردم در این بوستان صورت گیرد تا با احیای گردشگری در منطقه، بتوانیم از این اماکن برای گسترش و توسعه فعالیتهای گردشگری بهره ببریم. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ضمن ابراز خرسندی از مجموعه فعالیتهای اجتماعی منطقه ۱۵، این اقدامات را بسیار ارزشمند برشمرد و از شهردار، معاون اجتماعی و همکاران شهرداری منطقه تشکر کرد.
 
بازدید از روند تکمیل پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار
محمدجواد حق شناس در ادامه از روند تکمیل پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار در منطقه بازدید کرد و با توضیحات محمدی شهردار منطقه ۱۵ در جریان آخرین مراحل پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم و با اولویت شهر تهران قرار گرفت. 
محمدی در این بازدید گفت: پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار که 20 سال بر زمین مانده بود؛ اکنون رو به اتمام است که می تواند سند افتخاری برای مدیریت شهری و رسیدن به تهران بالنده باشد. با بهره برداری از این ابر پروژه که ده پل غیرهمسطح را شامل می شود رینگ پیرامونی حریم شهر تهران تکمیل و کلیه ترانزیت های جنوب شرقی تهران بدون نیاز به ورود به افسریه انجام می شود که در کاهش ترافیک و آلودگی هوای جنوب تهران تاثیرگذار خواهد بود. 
وی افزود: گره بزرگ این پروژه تملک معارضین آن بود که با همتی که به کار گمارده شد، موفق به آزادسازی عرصه شدیم. از دیگر نکات حائز اهمیت این پروژه، ایجاد دسترسی بین پهنه های شمال و جنوب بزرگراه بود که با اجرای یک مسیر زیرگذر خارج از محدوده اولیه پروژه به عنوان زیرپروژه الحاقی به سرعت در حال انجام است.
حق شناس از اقدامات شهردار منطقه در این زمینه قدردانی کرد.
 
منبع: روابط عمومی منطقه 15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: