• پنج شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٩-١٧:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٣٥
محمد سالاری، در نشست سلامت روان مطرح کزد؛

نابسامانی‌های شهری بر سلامت روان موثر است

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه در بسیاری از موارد سلامت روان تحت تاثیر نابسامانی‌های شهری است، گفت: ایجاد قطب‌های گردشگری و توقف شهر فروشی می‌توان منجر به تاثیرات مثبت در این موضوع شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازر ستاد سمن‌های شهر تهران، محمد سالاری، در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: لازم می‌دانم از مسئولان انجمن اوتیسم و پیگیری‌ها و دغدغه فراوانی که در این حوزه دارند، تشکر کنم. ما از موضوعاتی که سازمان‌های مردم نهاد در جلسات اینچنینی مطرح می‌کنند، استقبال ودر تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کنیم.
سالاری ادامه داد: حال که بستر بروز جامعه مدنی شکل گرفته است، انجمن اوتیسم در این فضا باید برای مردم دغدغه سازی کند و اینچنین با ایجاد دغدغه، مطالبه گری صورت می‌گیرد.
همچنین او با انتقاد از رویکرد تولی گری سمن ها متذکر شد: وظیفه یک انجمن آگاهی رسانی است، نه برعهده گرفتن کار عملی. مگر یک انجمن چقدر بیمار اوتیسم را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد؟ این درحالیست که بسیاری تشکل ها از مسیر خود منحرف شده و در راستای منافع شخصی عمل می‌کنند که نباید اینطور بشود. با آگاهی بخشی می‌توان بسیاری از تولی‌گری‌ها را کاهش داد.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: من معتقدم که مدیریت شهری پنجم در بسترهای بسیاری می‌توان فعالیت داشته و وارد کار کرد. استراتژی ماه در این دوره ارتقا کیفیت زندگی بود و انصافا کارهای بزرگی هم به خصوص در حوزه تامین زیرساخت‌ها انجام دادیم. بنابراین از این منظر من کارنامه شورای شهر پنجم را مثبت می‌دانم.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری و شورای شهر تهران با اشاره به سابقه حضورش در دروه قبلی شورای شهر نیز گفت: دردوره‌های قبل بیشترین حجم کار عمرانی در تهران انجام شده و شهر و به کارگاهی عمرانی بدل شده بود، اما استراتژی آنها مبتنی بر سلامت روان و کیفیت زندگی نبود و آقای قالیباف خیلی دیر متوجه این موضوع شد و در سال‌های آخر استراتژی خود را تغییر داد. خاطرم هست که به آقای قالیباف می‌گفتم، کار را انجام دادی، اما درست انجام ندادی.

قرار بود پلازای امیرکبیر، مجتمع تجاری ۶ طبقه شود

سالاری با بیان اینکه امروز در شهر تهران مجموعه‌ای از طرح‌های موضعی و موضوعی را داریم، گفت: همین پلازای امیرکبیر که اخیرا افتتاح شد، قرار بود در دروه قبلی شش طبقه تجاری به جای آن ساخته شود که ما با این موضوع مخالفت کردیم و در شرایطی که شهرداری در تنگنای مالی قرار دارد، اما آنجا به جای تجاری به یک پلازا بدل کردیم که اتفاقا تاثیر زیادی هم در کیفیت زندگی ساکنان آن مطقه و ارتقا سلامت روان دارد.

تاثیر نابسامانی‌های شهری بر سلامت روان

او با بیان اینکه در بسیاری از موارد سلامت روان تحت تاثیر نابسامانی‌های شهری است، گفت: ایجاد قطب‌های گردشگری و توقف شهر فروشی می‌توان منجر به تاثیرات مثبت در این موضوع شود. در دروه قبل چرخه غلطی ایجاد شده بود که مثلا مجوز ساخت و ساز در منطقه ۲۲ را صادر می‌کردند و بعد برای حل عوارض ناشی از آن ساخت و ساز به اعتباری نیاز پیدا می‎کردند که برای تامین آن دوباره مجوز ساخت و ساز می‌دادند و این چرخه ادامه داشت تا اینکه ما جلوی آن را گرفتیم.

سالاری با اشاره به املاک شهرداری تهران نیز گفت: سه جلسه با سازمان املاک شهرداری تهران داشتیم، بررسی‌هایی که انجام شد نشان داد که در دوره قبل دارایی‌های شهر را به یکسری تشکل و حسینیه داده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها از رویکرد اصلی خودشان خارج شده‌اند.

شهر را به مسیر اصلی خود برگرداندیم

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در دوره پنجم شورای شهر، شهر را به مسیر اصلی خود برگرداندیم، اظهارکرد: در این دوره بسترهای خوبی برای شکل‌گیری جامعه مدنی ایجاد شده است. ما جلوی شهروفروشی و امضاهای طلاهایی را گرفتیم و شفافیت را نهادینه کردیم.
در این جلسه، خانم‌ها شهربانو امانی و الهام فخاری و آقایان محمدجواد حق‌شناس ،احمد مسجدجامعی و حجت نظری نیز حضور داشتند و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به طرح دیدگاه‌ها و مسائل خود در مورد سلامت روان پرداختند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: