• چهارشنبه ٢٣ مهر ١٣٩٩-١١:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٢٥
الهام فخاری در نشست سلامت روان بیان داشت؛

تاثیر طلا، ارز و خودرو بر سلامت روان

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: امروز مساله ارز و طلا و خودرو صرفا یک مساله اقتصادی نیست و حتی یک مساله روانشناسی هم محسوب می‌شود و نباید از آسیب‌های روانی آن غافل شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایلنا، الهام فخاری در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی اهمیت سلامت روان و ضرورت توجه به آن بیشتر از گذشته مشهود است و مسائلی مانند تحریم‌های اقتصادی، کرونا و ... روی تمام ابعاد زندگی ازجمله سلامت روان تاثیر گذاشته است. 

او با بیان اینکه پیش‌بینی ناپذیز بودن اوضاع سلامت روان را به مخاطره می‌اندازد و به آن آسیب می‌زند، گفت: امروز مساله ارز و طلا و خودرو صرفا یک مساله اقتصادی نیست و حتی یک مساله روانشناسی هم محسوب می‌شود و نباید از آسیب‌های روانی آن غافل شد. 

توجه به سلامت روان در برنامه سوم و بودجه سالانه شهرداری تهران

فخاری با بیان اینکه انتظار از شورای شهر پنجم با وجود نگاه جامع‌نگری که داشته است، بیشتر از این بود، گفت: سلامت روان یکی از کلیدواژه‌ها و برنامه‌های اصلی کار شورای شهر پنجم بوده است و در برنامه سوم توسعه شهر تهران و سند بودجه نیز از سوی شورای شهر مورد توجه جدی قرار گرفته و ردیف مشخصی نیز دریافت کرده است.

رییس شورای استان تهران ادامه داد: در راستای تحقق همین مسائل نیز ما تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره داشتیم و اقدامات مختلفی نیز انجام شده است. 

فخاری با بیان اینکه آگاهی جامعه در مورد سلامت روان نسبت به ۱۰ – ۱۵ سال قبل بیشتر شده است، گفت: اما متاسفانه همچنان این موضوع جزو پنج اولویت اول بسیاری از مدیران ما نیست و لازم است که ما نگاه به شهر را از منظر سلامت روان تغییر بدهیم. 

ضرورت تهیه پیوست سلامت روان برای پروژه‌های معماری و شهرسازی

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است که پروژه‌های شهرسازی و معماری پیوست سلامت روان هم داشته باشند، گفت: ما در تفاهم نامه با سازمان نظام روانشناسی کمیته روانشناسی شهری را ایجاد کردیم. 

او به موضوع روانشناسی بحران نیز اشاره کرد و افزود: تهران شهری مستعد بحران است و باید مورد توجه قرار بگیرد که چه مواردی باید قبل و حین و پس از بحران برای سلامت روان شهروندان انجام شود. ما باید بدانیم که اخبار بحران در شهر را منتشر کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چگونگی تسهیل حضور عادلانه افراد با نیازهای ویژه هم جزو مواردی است که با کمک روانشناسی می‌توان تا حدی حل و فصل کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: