• سه شنبه ٢٢ مهر ١٣٩٩-١٥:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٢١
محسن هاشمی در همایش توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر :

پروژه های محله محور در این وضعیت اقتصادی، نتیجه بهتری می دهند

رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر تاکید کرد، در این وضعیت که دچار بحران اقتصادی هستیم و مدیریت شهر دچار مشکل شده است، پروژه‌های محله محور نتیجه بهتری می‌دهند و اثربخش هستند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، همایش توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر، با حضور رییس و اعضای شورای شهر تهران، و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ظهر امروز برگزار شد.

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان این همایش تشریح کرد، تهران نسبت به شهرهای بزرگ دنیا قدمت چندانی ندارد، و در میان دو شهر ری و شمیران تشکیل شده، که ری، هفت هزار سال و شمیران، سه هزارسال قدمت دارند. اما تهران مانند قاهره یا رم ، با قدمت شکل نگرفته و توسط حکومت قاجار بعنوان پایتخت تعیین شد. و تنها حدود ۲۳۰ سال از پایتخت شدن می‌گذرد.

او ادامه داد: در آن زمان تهران، دارای محلات و روستاهای زیادی بود و با پیوستن این روستاها بزرگ شد. و امروزه ۴۳ شهر در استان تهران وجود دارند. و مستقیما با تهران در ارتباط هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این موضوع که  تهران از زمان تشکیل بلدیه (شهرداری) تقریبا ۵۰ شهردار را تجربه کرده است، افزود: به علت پروژه های بزرگ مقیاس شهرداران گذشته، محلات فراموش شدند.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه در شورای پنجم، توجه به پروژه‌های کوچک مقیاس در اولویت قرار گرفت. و در این وضعیت که دچار بحران اقتصادی شده ایم و مدیریت شهر دچار مشکل شده است، پروژه‌های محله محور نتیجه بهتری می‌دهند، و اثربخش هستند.

رییس شورا در ادامه خاطر نشان ساخت: بازدیدها از محلات نشان می‌دهد، که پروژه های کوچک مقیاس آنچنان که باید به چشم نمی‌آیند. و خواهشمندم که مواظب باشیم که حس شعاری بودن این پروژه‌ها به مردم دست دهد.

او همچنین  به نحوه تعامل شورایاران و مسئولان اجرایی اشاره داشت، و افزود: نحوه صحبت می‌تواند تعامل را دچار اشکال و اختلاف کند. شورایاران انتخاب می‌شوند، که مسائل را به شورا برسانند، نه اینکه مسئولان اجرایی را مورد هجمه قرار دهند. این اشکالات و اختلافات در پروژه‌ها تاثیر منفی گذاشته، و آنان را ناکام می‌گذارند.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران که در این مراسم حضور داشت، با اشاره به اینکه در گذشته هیات ها و مساجد در جایگاه انجمن محلات بودند، گفت: تعهد شورای پنجم، احترام به رای و نظر مردم است.

او ادامه داد: دموکراسی که امروز از آن سخن می گوییم، دموکراسی صندوقی است، و ما باید آن را با بودجه ریزی مشارکتی به دموکراسی اجرایی تبدیل کنیم‌.

مسجد جامعی در همین خصوص گفت: اینکه مردم در انتخاب و تعیین بودجه و اجرای پروژه نقش داشته باشند، به معنای دموکراسی اجرایی است. و به نظر من برای افزایش کیفیت زندگی در شهر، پروژه های کوچک مقیاس در محلات، مهمتر از پروژه های بزرگ مقیاس هستند، و از همین روی است که پروژه‌های کوچک مقیاس براساس تعهد شورا به مردم برنامه‌ریزی شده اند. چرا که این پروژه ها مربوط به مردم است، و آنان را به مطالبه گری وا می‌دارد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: