• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٥:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٩٨
سید محمود میرلوحی پس از استماع گزارش حسابرس از سازمان املاک شهرداری مربوط به سال 93 گفت:

ماموریت بدهید مقصران پرونده املاک را به قوه قضایه معرفی میکنم/ گزارش هایی از بحران تهاتر سالهای قبل در شهرداری به گوش می رسد

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا خطاب به اعضای شورا گفت: برخی از این املاک به ارزش سال 93 و با تخفیف های 50 درصدی هنوز در اختیار افراد است که اگر به من ماموریت بدهید کسانی که در این امر دخیل بوده‌اند شامل شهردار وقت، مدیر عامل و شورای این سازمان را به قوه قضادیه معرفی می کنم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میرلوحی رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات در جریان بررسی گزارش حسابرس شورا از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی 1393 خطاب به اعضای شورا گفت: برخی از این املاک به ارزش سال 93 و با تخفیف های 50 درصدی هنوز در اختیار افراد است که اگر به من ماموریت بدهید کسانی که در این امر دخیل بوده‌اند شامل شهردار وقت، مدیر عامل و شورای این سازمان را به قوه قضادیه معرفی می کنم.

سید محمود میرلوحی در ادامه افزود: در بند 19 خیلی روشن است که چه اتفاقی در سازمان املاک در سال 93 افتاده است. در بند 19 این‌گونه آمده است که به نظر این موسسه، به استثنای آثار موارد مندرج در بندهای 4 تا 12 و همچنین آثار احتمالی 13 تا 17 یعنی از بند چهار تا 19، وضعیت سازمان املاک در سال 93 و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن برای سال مالی منتهی به سال مزبور، به نحو مطلوب نشان داده می‌شود. سئوالم این است در حالی که از صدر تا ذیل بند 4 تا 18 اعلام کردید که اسناد مشاهده نگردید، چطور می‌تواند شرایط مالی آن سال را نشان دهد؟

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شوراخطاب به حسابرس گفت: بالاخره شما اهل حساب و کتاب و سیستم هستید. من که مختصر آشنایی دارم می‌گویم که این حساب مردود است. حسابی که اساسنامه این سازمان، تصویب وزارت کشور و شورا را ندارد.

میرلوحی اضافه کرد: آثار همین موارد است که شما شاهد پدیده املاک نجومی هستید. دوستان بدانید، اکنون 225 مورد بحث املاک نجومی است. کارشناسان سازمان می‌گویند در حال حاضر هفت تا هشت میلیارد تومان، حق سازمان بدون مجوز رفته است. این املاک به یک شخص که نه کارمند شهرداری بوده و نه رابطه اداری با شهرداری داشته است، واگذار شده است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی بیان کرد: گزارشات سازمان بازرسی را شاهد بودید که آخرین آن مربوط به تیرماه 98 است. دیدید که چه وضعی از فروش و خرید و ... پیش آمده است. ملاحظه می‌کنید که عوارض شهرداری را به عنوان تهاتر در نظر گرفته اند.

او افزود: من دیروز گزارشی از بحران تهاتر می‌شنیدم، هر روز از این باغ بری می‌رسد. من خواهشم از حسابرس محترم این است که بدون ملاحظات دیگر، قضیه را بررسی کنند.

میرلوحی تاکید کرد: امیدوارم گزارشی که دوستان به صورت یک فوریت آن را به شورا ارائه داده اند ، گزارش کاملی باشد. من هنوز فرصت نکرده‌ام آن را ببینم. اما دوستان بدانید این فاجعه است که هنوز نه معلوم است که شهرداری چند ملک دارد. نه معلوم است که از کجا گرفته‌اند و نه معلوم است به چه کسی داده‌اند. نه معلوم است سندش کجاست. با چه مجوزی این همه ریخت و پاش و حاتم بخشی رخ داده است؟

او یادآور شد: بالاخره شهرداری که قبل از سازمان ثبت، حساب و کتاب و پلاک در این شهر را باب کرده است، هنوز معلوم نیست این 68 هزار ملک چرا ثبت و ضبط نشده است. از آقای محمدزاده و همکارانشان تشکر می‌کنیم. امیدواریم اتفاقات خوبی قبل از پایان سال رقم بخورد.

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا خاطر نشان ساخت: نکند این کار به سال بعد موکول شود. می‌بینید اموال سازمان چه وضعی پیدا کرده است. بحران تهاتر چه کاری کرده است. کارگزاری‌ها چه کارهایی کرده‌اند.

او با اشاره به خبرهای مثبت و خوب رسیده از دادسرای ناحیه 37، از افرادی که گزارش تخلفات به آنها رسیده و اقدامی نکرده‌اند، گله کرد.

میرلوحی ادامه داد: برخی می‌گویند که اکنون وقت شورای پنجم تمام شده است. لذا من از همکاران عزیز خواهش می‌کنم که دوستان یک مصوبه برای رسیدگی به این موضوع بیاورید. این خیلی بد است که با توجه به عیان بودن این فاجعه هنوز یک شکایت از این حضرات در دستگاه‌های قضایی ثبت نشده است.

او گفت: بازپرس خودش به من گفت که یک کمد از مدارک دست این دستگاه است اما هنوز اقدام خاصی نمی‌بنیم. چطور ممکن است این فاجعه بدون اقدام و برخورد باشد. خواهش می‌کنم در این جلسه یک تصمیمی بگیریم. تصویب کنیم تمام اموالی که این شرایط را داشتند، رسیدگی شوند. لااقل وظیفه خودمان را انجام دهیم.

سید محمود میرلوحی عنوان کرد: در یکی از بندها به این اشاره شده است که شورای سازمان تشکیل نشد. یک سازمان غیر از این وظایف مگر وظیفه دیگری به عهده دارد. غیر از تشکیل یک سازمان برای ریخت و پاش، مگر طبق این اسناد کار دیگری شده است؟

او افزود: آن وقت 68 هزار سند هنوز ثبت نشده است. با اینکه در برنامه دوم تصویب شده است که باید این اسناد ثبت شود و شهرداری بانک اسناد داشته باشد، هنوز این کار انجام نشده است. کارهای اصلی زمین مانده است ولی این حاتم بخشی‌ها و بده بستان انجام شده است.

میرلوحی با بیان اینکه  ملک بی‌حساب خریده و فروخته‌اند ادامه داد: در همین املاک نجومی می‌بینید ملک را با A ریال خریداری کرده‌اند اما فرض کنید A-B قیمت‌گذاری کرده‌اند. بعد 50 درصد هم دوباره تخفیف داده‌اند. چه ماموریتی سازمان داشته است که املاک دیگران را گران بخرد بعد تخفیف بدهد  و 50 درصد آن را هم دوباره تخفیف بدهد. فقط همین 41 مورد بازرسی کل کشور در سال قبل را ملاحظه کنید.

او گفت: اگر به من ماموریت بدهید کسانی که در این امر دخیل بوده‌اند شامل شهردار وقت، مدیر عامل و شورای این سازمان و همه کسانی که این کار را انجام داده‌اند به قوه قضادیه معرفی کنیم که به وضعیت آنها رسیدگی کنند. هنوز شهردار محترم و معاون حقوقی او انگار احساس بلاتکلیفی می‌کنند. حاضر نشدند دو سطر به قوه قضائیه برای بررسی نامه بفرستند.

23-241

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: