• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٤:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٩٥
احمد مسجدجامعی با اشاره به تخریب خانه خیابان ابوذر:

کسانی که منازلشان تخریب می‌شود ، غالبا به حق و حقوق خود نمی‌رسند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌خواهم تذکر جدی به شهرداری بدهم که نسبت به گودبرداری‌های غیر قانونی و غیر کارشناسی که در برخی مواقع موجب تخریب و نشست خانه‌های همجوار می‌شود، برخورد جدی‌تری داشته باشند. و از کمیسیون شهرسازی بخواهم برای اینگونه مسائل چاره‌اندیشی کند که جان و سرمایه مردم به خاطر بی مبالاتی برخی افراد منفعت طلب به خطر نیافتد.

تسلیت به مناسبت درگذشت یک همکار

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در دویست و چهل و یکمین جلسه  شورا، با اشاره به درگذشت یکی از همکارانشان در شورای شهر اشاره کرد، و گفت: آقای احمد مظاهری که در شورای شهر تهران همکار ما بودند، دو هفته پیش فوت شدند. ایشان فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه تهران بودند وتألیفاتی هم داشتند و با انجمن حکمت و فلسفه و مرکز گفتگوی تمدن ها همکاری می کردند.

عضو شورای شهر افزود: وی در دوره سوم در کمیسیون فرهنگی و ستاد شورایاری‌ها، البته در زمانی که در دبیرخانه شورایاری ها 7،8 نفر فعالیت داشتند، همکار نزدیک ما بودند و مسئولیت پهنه جنوب تهران را بر عهده داشتند. در دوره چهارم با آقای شجاع‌پوریان همکاری می کردند که به دوستی پایدار بین آنها انجامید. در شورای پنجم هم مدتی در کنار آقای مجید فراهانی بودند و دوباره به تعبیر خودشان به خانه پدری برگشتند و همراه و همکار نزدیک ما شدند. به هر حال نزدیک به ده سال در همین شورا در کنار اعضا و کارشناسان گذراندند .

وی با بیان ویژگی های اخلاقی احمد مظاهری گفت: همان طور که همکار دانشگاهیش درباره وی نوشت، او کسی بود که هم سکولارها و هم مسلمان ها به درستی و صداقتش گواهی می دادند. به هر حال درگذشت ایشان را به خانواده و همکارانش تسلیت عرض می کنم .خواستم در اینجا یادی کنم از تلاش‌های ایشان و آن را گرامی بدارم.

مزار مرحوم باغچه بان نیاز به مرمت دارد

مسجدجامعی در ادامه به روز جهانی ناشنوایان پرداخت و گفت: یکی از روزهای مهرماه روز جهانی ناشنوایان است. مرحوم جبار باغچه‌بان زحمات بسیاری برای جامعه ناشنوایان کشید و راه های جدیدی برای آموزش آنان ابداع کرد و نخستین مدرسه ناشنوایان را بنیان نهاد. مزار ایشان درمجموعه خاندان اشتری در کنار چشمه علی است و لازم است به این مزار رسیدگی شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: در سنگ مزار او دو بیت شعر هم از خودش حک شده است که من از طبع شعر ایشان خبر نداشتم و این شعر را من در جایی یادداشت کردم که منتشر هم شده است. این جا هم شعرشان را می خوانم:

تعظیم بر آنکه بر عدد می ناید          تعظیم بر آنکه عدد از او زاید

تعظیم بر آنکه می نپاید جز او           در او متغیر همه او می پاید

وی در پایان این قسمت ازسخنانش بهسازی مقبره وی را مورد نظر قرار داد و اظهار داشت: همان زمانی که به بازدید مزار ایشان رفتم، مرمت آن را با شهردار محترم در میان گذاشتم اما اقدامی صورت نگرفت. امید دارم در این دوره اقدام شود.

سهل انگاری در  ریزش ساختمان خیابان ابوذر

مسجدجامعی در ادامه به ریزش ساختمان درخیابان ابوذر اشاره کرد و گفت: خودم در دوره شورای سوم تجربه شخصی و عینی در خصوص ریزش ساختمان‌مان داشتم و با مشکل مواجه شدم. منزل مسکونی ما در نیمه شب بر اثر گودبرداری غیر اصولی همسایه ترک برداشت و تخریب شد. این واقعه باعث شد ما، مادرم و برادرم شبانه مجبور به تخلیه منزل‌هایمان شویم و حدود دو ماه با مشکل اسکان مواجه بودیم و در نهایت هم به آن خانه نتوانستیم برگردیم.

عضو شورای شهر افزود: همان زمان و  در همان ابتدای خاکبرداری منزل همسایه ما، آقای مهندس حسن‌پورکه در شورا حضور داشتند، پیش بینی کردند آن نحوه گودبرداری به تخریب این خانه ‌منجر می‌شود. ولی آقایی که سازنده آنجا بودند، گفتند من سازنده برج میلاد هستم ،که آقای حسنپور در پاسخ ایشان به مزاح گفتند، برج میلاد را هم اگر شما ساختید فرو می ریزد.

وی با بیان این که در نهایت خانه ما تخریب شد، یادآور شد: مشکل اینجاست کسانی که منازلشان تخریب می‌شود غالبا به حق و حقوق خود هم نمی‌رسند، زیرا سازندگان از امکانات و حمایت های بیشتر و گاه خاص برخوردارند.

مسجدجامعی با اشاره به این که در تخریب خانه خیابان ابوذر عوارض جانی هم وجود داشته است، گفت: می‌خواهم تذکر جدی به شهرداری بدهم که نسبت به گودبرداری‌های غیر قانونی و غیر کارشناسی که در برخی مواقع موجب تخریب و نشست خانه‌های همجوار می‌شود، برخورد جدی‌تری داشته باشند و از کمیسیون شهرسازی بخواهم برای اینگونه مسائل چاره‌اندیشی کند که جان و سرمایه مردم به خاطر بی مبالاتی برخی افراد منفعت طلب به خطر نیافتد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران را خطاب قرار داد و گفت:  آقای سالاری! چون با این موضوع شخصا درگیر بودم و به همراه همه خانواده نیمه شب مجبور به ترک ساختمان شدیم، باید بگویم این مسئله با مشکلات بسیاری برای حادثه دیدگان همراه است که باید به آن توجه شود. صحبت یک شب، دو شب نیست. خود ما مدتی در هتل اقامت داشتیم تا مکان مناسبی را برای اجاره نشینی پیدا کنیم به دلیل اینکه این مشکلات را شخصا گذراندم می‌دانم چقدر دشوار است و به همین دلیل می‌خواهم هرچه سریعتر اقداماتی جدی تر و پیشگیرانه در این خصوص انجام پذیرد.

منزلت پایدار شجریان

مسجدجامعی با اشاره به درگذشت محمدرضا شجریان گفت: درباره مرحوم شجریان پیشترها یادداشت هایی نوشته و سخنانی گفته ام که در اینجا فقط به خواندن بیتی بسنده میکنم:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است          دوران هیچ منزلتی پایدار نیست

241-21

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: