• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٤:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٩١
مجید فراهانی تشریح کرد:

تکالیف شورا به سازمان املاک و شهرداری برای برخورد با تخلفات

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تشریح تکالیف شورا برای سازمان املاک و شهرداری اظهار داشت: سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت 6 ماه وضعیت وصول 213 میلیارد تومان از اسناد مبتنی بر شرکت های تعاونی مسکن در سال 93 را به شورای شهر تهران همراه مستندات ارائه کند.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به گزارش حسابرس و پاسخ های شهرداری در خصوص سازمان املاک شهرداری تهران برای سال مالی 93 گفت: باید تکالیف ذیل  برای اعلام موارد نقض و تخلف بر اساس مقررات قانونی مصوب کرد.

او افزود: سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت 6 ماه وضعیت وصول 213 میلیارد تومان از اسناد مبتنی بر شرکت های تعاونی مسکن در سال 93 را به شورای شهر تهران همراه مستندات ارائه کند.

فراهانی ادامه داد: همچنین باید اسناد وصول مطالبات 544 میلیارد تومانی سال 1393 را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد و حسابرس بعد از بررسی، گزارش خود را در مورد وصول و عدم وصول این مطالبه به شورا ارائه کند. از سوی دیگر باید صورت های مالی و دفاتر قانونی خود را مطابق با استانداردهای حسابداری تنظیم کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: لازم است تا ظرف مدت 6 ماه وضعیت قراردادها و پلاک های ثبتی متعلق به بنیاد مسکن و از نظر قیمت توسط کارشناسان بررسی و گزارش آن به شورا اعلام شود. همچنین  حداکثر تا پایان سال 99 وضعیت فعلی 5 فقره پلاک ثبتی و همچنین شرایط قراردادها و اسناد دریافتی و پرداختی فی مابین با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی در سال 93 را بررسی و گزارش آن را به همراه مستندات در اختیار شورا قرار دهد.

او ادامه داد: از دیگر تکالیف مندرج، وضعیت بدهی ها و درآمدهای سازمان از عوارض ساختمانی است که باید ظرف مدت 3 ماه به صورت شفاف و دقیق به شورای شهر تهران اعلام کند.  با عنایت به عدم افشا اطلاعات معاملات و اشخاص وابسته، وضعیت عملکرد، ارائه مجدد ابعاد مقایسه ای صورت های مالی ، تعهدات و بدهی های سازمان ضروری است حداکثر ظرف مدت 1 ماه اطلاعات مذکور به حسابرس شورا ارائه تاحسابرس پس از بررسی گزارش خود را به شورا ارائه دهد.

فراهانی در ادامه با اشاره به تکالیفی که باید سازمان املاک شهرداری مورد تاکید قرار دهد، گفت: باید حداکثر ظرف مدت 6ماه لیستی شفاف و مستند از کلیه بارگذاری ها و تسویه حساب های صورت گرفته توسط مناطق در سال 93 تهیه و تخلفات احتمالی صورت گرفته را به شورای شهر تهران اعلام کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری هم موظف به این شده که ظرف سه ماه بدهی مالیاتی ناشی از عملکرد مالیاتی ارزش افزوده سازمان املاک را تعیین تکلیف و گزارش را به شورای شهر تهران ارائه کند. همچنین با عنایت به عدم تصویب اظهار نامه مالیاتی در سال 93 از سوی مدیران وقت سازمان که سبب ایجاد بدهی مالیاتی توسط سازمان شده و تخلف مدیران وقت از اجرا یکی از تبصره ها پرونده متخلفین را به هیات رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری ارسال کند تا برابر مقررات با آن ها برخورد شود. لازم است گزارش نتیجه اقدامات هم به شورا ارسال شود. مورد سوم اینکه معرفی افرادی که در انجام وظایف قانونی تعلل یا فعالیت غیر قانونی کرده اند را به دستگاه قضایی ابلاغ کند.

او در ادامه افزود: حسابرس منتخب شورا باید قراردادهای پیمانکاران و حساب های تسویه شده کارگزاران سازمان املاک در سال 93 را بررسی و گزارش آن را به شورا ارائه کند و کلیه گزارشات و مندرجات در این مصوبه را در موعد مقرر قانونی از سازمان املاک دریافت کند و پس از بررسی، نتایج حاصل را ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر تهران گزارش دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی تکالیف شورای شهر گفت: شورای اسلامی شهر تهران موظف است حداکثر تا پایان سال 99 نسبت به بررسی و تصویب آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان املاک شهر تهران، اقدام لازم را انجام دهد. کمیسیون برنامه و بودجه بعد از دریافت تکالیف مندرج در این مصوبه نسبت به بررسی اقدام و نتیجه را حداکثر تا 1 ماه به شورا ارائه کند.

گفتنی است تکالیف مطرح شده از سوی کمیسیون بودجه برای سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، شهرداری و شورا مورد تصویب قرار گرفت.

241-17

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: