• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٣:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٨٨
محسن هاشمی در جمع اصحاب رسانه

مانعی برای نام گذاری معبری به نام استاد شجریان وجود ندارد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانجام پس از سه سال لیست کامل املاک شهرداری تهران که به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود به شورا ارسال شد و این امر در کمیسیون ها ارجاع و با قید فوریت بررسی می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهل و یکمین جلسه شورا، و در جمع خبرنگاران به تشریح این جلسه پرداخت، و گفت: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بررسی یک فوریت ارائه گزارش لیست املاک واگذاری شده شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است، که یک فوریت این امر با نظر موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید از اولین روزهای شورای پنجم، اعضای شورا پیگیر این لیست بودند، تا به شورا ارسال شود و واگذری املاک با تصویب شورا باشد. اما ارسال این لیست با تاخیر مواجه و سرانجام لیست کامل املاک به شورا ارسال شد، و در کمیسیون ها بررسی این املاک آغاز شده است.

هاشمی افزود: بخشی از این املاک به صورت غیر قانونی در اختیار اشخاص است. و این گزارش به صورت لایحه به شورا ارسال شده که 7 پیوست دارد. بخشی از این املاک هم در اختیار ارگان ها و سازمان های دولتی است. و در کل بر روی 800 ملک حساسیت وجود دارد، که بررسی های لازم در کمیسیون های تخصصی شورا روی این املاک صورت خواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، همچنین در خصوص برطرف شدن موانع نام گذاری خیابانی در شهر به نام مرحوم استاد شجریان، گفت: در این خصوص موانعی به وجود آمده بود که خوشبختانه برطرف شده و نامه مربوطه امضا شده است. و به زودی معبری در شهر به نام استاد شجریان نام گذاری خواهد شد.  

محسن هاشمی، همچنین در ابتدای این جلسه و در جمع خبرنگاران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره انتصابات جدید در شهرداری تهران، گفت: امسال آخرین سال فعالیت شورای پنجم است. و باید تغییرات با دقت بیشتر و به صورت کمتر باشد. و حتما 48 ساعت قبل از اجرای تغییرات در سطح معاونین و مدیران ارشد نظر اعضای شورای شهر نیز بررسی شود.

وی درباره اینکه شورای شهر چه تصمیمی جهت افزایش مسافرین مترو به دلیل شرایط کرونا می‌گیرد؟ گفت: شورای شهر در امور اجرایی دخالت نمی‌کند، ما مصوبات قانونی لازم  را برای تأمین اتوبوس و واگن مترو به دولت و شهرداری تهران تصویب کرده‌ایم، و امیدواریم اقدامات لازم انجام گیرد.

 241-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: