• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٣:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٨٧
مجید فراهانی در خصوص حسابرسي سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران گفت:

بی توجهی به اجرای مصوبات شورا در سازمان املاک مشهود است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص حسابرسي « سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران براي سال مالي 1393» گفت: عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها ، مباحث مالیاتی ،عدم پایبندی به رعایت اساسنامه سازمان و بی توجهی به اجرای مصوبات شورا در سازمان املاک مشهود است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص حسابرسي « سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران براي سال مالي 1393» با اشاره به مبانی قانونی گفت:  به موجب بند ج  ماده 44 آیین نامه مالی شهرداری ها و بند30 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور ‌رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداری ها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارش های مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری های لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.

او افزود:  حسابرسی از  سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در سال 1393 توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آوند(دارای درجه کیفی ب بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران) انجام شده است. حسابرس منتخب شورا با ذکر 15 بند (بندهای 4 تا 18) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید گرد: گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد. علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای 4 الی 12 و همچنین به استثناء آثار احتمالی موارد مندرج در بندهای 13 الی 18 صورتهای مالی وضعیت سازمان املاک و مستغلات شهرداری و عملکرد مالی و جریان وجوه نقدی آن را برای سال مالی مزبور از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: گزارش مطلوب  یک نوع گزارش است که در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد اظهارنظر مقبول یا تعدیل نشده موقعی صادر می گردد که صورت مالی عاری از تحریف با اهمیت باشد.

فراهانی با اشاره به ارزیابی کمیته بودجه و نظارت، افزود: کمیته بودجه و نظارت مالی پس از دریافت گزارشات حسابرسی در دوره پنجم نسبت به بررسی گزارش حسابرسی اقدام و نتیجه گزارش حسابرسی سازمان املاک را در تاریخ 25 اردیبهشت 1397 به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: در ارزیابی  کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها ، مباحث مالیاتی ،عدم پایبندی به رعایت اساسنامه سازمان و بی توجهی به اجرای مصوبات شورا در این سازمان مشهود است.

241-14

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: