• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-١٣:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٨٦
در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر

یک فوریت طرح تعیین تکلیف اموال شهرداری تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه تعیین تکلیف اموال شهرداری را با 15 رای موافق به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، نخستین دستور جلسه یکصد و چهل و یکمین جلسه شواری شهر تهران به بررسی یک فوریت «لایحه تعیین تکلیف املاک منقول وغیر منقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی» اختصاص داشت. در ابتدای این جلسه محسن هاشمی خطاب به اعضای شورای شهر اعلام کرد: لیست اموال واگذار شده شهرداری از طریق اتوماسیون برای اعضا ارسال شده است، تا نظرات بیاید و چون نظری دریافت نشد این موضوع را در دستور جلسه قرار دادیم.

او اضافه کرد: لیستی از املاک منقول و غیر منقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی، برای ما فرستاده‌اند، که باید شورای شهر درباره آن هرچه سریع‌تر و با سرعت عمل زیاد تصمیم بگیرند. زیرا در مورد آن بحث‌های زیادی شده است واین مسئله باید جدی گرفته شود.

محمد نادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، در دفاع از یک فوریت این لایحه توضیح داد: لیستی در چهار ماده به تفکیک ارائه شده که به نوعی در نظارت شهرداری است ولی به طور کامل از دسترس خارج نشده است.

او افزود: شهرداری هنوز نتوانسته وضعیت 200 ملک را بررسی و نهایی کند.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با ارائه توضیحات درباره هر یک از بندهای لایحه ارائه شده به شورا و وضعیت و تعداد املاک، درباره فوریت این طرح، گفت: همان‌طور که جناب آقای هاشمی فرمودند، "مدت زمان زیادی از مصوبه شورا گذشته است" و تا زمانی که این لایحه را بدهیم، قدری زمان برد.

او افزود: هم شناسایی و هم تکمیل اطلاعات نیاز به زمان داشت. نکته بعدی این است که ما باید درباره این املاک تصمیم‌گیری کنیم. آنهایی که در اختیار اشخاص است، اگر شورا مصوبه ندهد، باید به لیست تخلیه اضافه شود.

محمودزاده ادامه داد: اگر شورا مصوبه بدهد، باید با افرادی که املاک در اختیارشان است، قرارداد جدید بسته شود. زیرا هنوز بر اساس روش گذشته، این املاک در اختیار اشخاص قرار گرفته است.

او بیان کرد: دو هزار ملک شهرداری بلاتکلیف است. اگر با فوریت لایحه پیشنهادی را بررسی نکنیم، در این دوره نمی‌توانیم تکلیف آنها را مشخص کنیم و وضعیت تخلیه‌ها را معلوم کنیم.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران عنوان کرد: در مواردی که شورا تصمیم به تخلیه می‌گیرد، منابع جدید برای ما ایجاد می‌شود. می‌توانیم املاک تخلیه شده را واگذار کنیم و منابع جدید به این ترتیب ایجاد شود.

او از تخلیه  440 ملک خبر داد، و گفت: پاسخگوی به انتظار عمومی هم یک نکته کلیدی است. این انتظار از مدیریت شهری وجود دارد که این املاک را زودتر تعیین تکلیف کند.

در ادامه جلسه سید حسن رسولی در تذکری با اشاره به اینکه شهرداری بعد از سه سال لایحه را به شورای شهر ارائه کرده است، یادآور شد: در ماده 4 لایحه، شهردار کمیته‌ای را پیشنهاد کرده است که شاهد اختیارات شورا است.

او افزود: خواستم تذکر بدهم که کمیسیوها این مسئله را لحاظ کنند، که تنها مرجع تصمیم گیری درباره اموال منقول وغیر منقول، شورا است.

در پایان نیز یک فوریت لایحه تعیین تکلیف املاک و اموال منقول افراد حقیقی و حقوقی به رای گذاشته شد. فوریت این لایحه با 15 موافق به تصویب رسید.

241-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: