• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-٠٩:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٧٥
محسن هاشمی در دویست و چهل و یکمین جلسه شورا:

نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا، جهت نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان صورت گرفته است. و انشاالله به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در آغاز دویست و چهل و یکمین جلسه شورا، و با اشاره به درگذشت استاد شجریان، گفت: درگذشت سرآمد موسیقی ایرانی، استاد شجریان را به خانواده و خیل عظیم دوستداران ایشان تسلیت می گوییم.

وی ادامه داد: در تاریخ هنر ایران، استاد شجریان، شاید بیش از هر هنرمند دیگری، قدر دید و مورد تکریم و تجلیل مردم قرار گرفت. و این قدرشناسی در زمان درگذشت ایشان، به اوج رسید. و میلیون ها تن از شهروندان ایرانی، با روش های گوناگون مراتب همدردی و تاسف خود را از این فقدان ابراز کردند.

هاشمی افزود: دلیل اصلی این پایگاه عمیق مردمی، بویژه در درون نخبگان جامعه، تاثیر ماندگار استاد شجریان بر حفظ اصالت و ترویج موسیقی و هنر ایرانی بود. تاثیر استاد شجریان تنها در حوزه آواز منحصر نمی شود، و ایشان در ابعاد مختلف موسیقی، از ابداع سازهای جدید تا معرفی موسیقی ایرانی به جهان، نقش بی بدیلی ایفا کردند. و با تربیت شاگردانی پرشمار، مکتب شجریان را بعنوان اصیل ترین موسیقی موجود ایرانی بنیان نهادند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بروز و ظهور کم نظیر همدردی عمومی نسبت به فقدان استاد شجریان در فضای مجازی، نشان دهنده ظرفیت بالای جامعه برای درک هنر اصیل و متعالی ایرانی – اسلامی است. و شاید ابزار دیگری، مانند موسیقی اصیل نتواند از ارزش ها و میراث فرهنگی ما در برابر پوچ گرایی و سطحی گرایی فرهنگی صیانت کند.

وی ادامه داد: استاد شجریان هنرمندی بود که با آزادگی و عزت نفس، از بسیاری از امکانات وتسهیلات گذشت، تا بتواند استقلال و هویت فکری و فرهنگی خود را حفظ کند. همانگونه که بارها عنوان کرد، خود را سیاسی نمی دانست و از حوزه سیاست گریزان بود. و جفاست که در حمایت یا مخالفت های سیاسی، این میراث بزرگ فرهنگی و هنری ایران دستاویز قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: او قاری قرآنی برجسته، خوشنویسی با استعداد، نقاشی خوش ذوق، ساز سازی مبدع بود، و آثار ماندگارش در صدا، برای نسل ها میراث ملی ایرانیان خواهد بود.

محسن هاشمی خطاب به رسانه ملی گفت: از رسانه ملی می خواهیم که به کم لطفی در مورد این هنرمند برجسته خاتمه دهد. و با پخش نوای آسمانی ربنا، که حتی به گواهی صاحب نظران در کشورهای عرب زبان جهان اسلام نیز، نظیر این مناجات قرآنی، تاکنون خلق نشده است، تسکینی بر دل دردمند دوستداران ایشان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا، جهت نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان صورت گرفته است. و انشاالله به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

241-1

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: