• يکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩-٠٨:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٧٤
علی اعطا پس از تقدیر از همکار خدمات شهری در توییتر نوشت:

نظافت شهر مسئولیتی دوسویه است

سخنگوی شورای شهر تهران در رشته توییتی نوشت: نظافت شهر مسئولیتی دوسویه است. اگرچه مدیریت شهری مسئولیت مستقیم و انکارناپذیر دارد، اما ما شهروندانی هم نباید مسئولیت هایمان را در قبال شهرمان فراموش کنیم.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران پس از حضور علی ایمانی، کارگر فداکار خدمات شهری در ساختمان شورای شهر و تقدیر از وی در رشته توییتی نوشت:

نام علی ایمانی را به خاطر بسپاریم. امروز او را به شورا دعوت کردم و به نمایندگی از شورا، از او تقدیر کردم. او سراکیپ، و نماینده پیمانکار یکی از نواحی در منطقه 4 است.

پیش از اینکه امکانات و تجهیزات نیروهای پیمانکار برسد، در روزهای بیماری و کرونا شخصا در آب آلوده فرو می رود تا مسیر فاضلاب را باز کند.

از او درباره این اقدام سوال کردم. گفت: من انجام وظیفه کردم، در محدوده این کانال شاهد تردد زیاد شهروندان هستیم و اگر اقدام به موقع انجام نمی شد ممکن بود خطرات بسیاری برای خودروهای عبوری ایجاد شود. ما همه تجهیزات را به همراه داریم اما از آنجایی که من کارگر پیمانکاری نیستم و ناظر هستم، به دلیل اشرافی که در منطقه داشتم در یک لحظه تصمیم گرفتم بدون تجهیزات راه کانال را باز کنم.

علی اعطا در ادامه نوشت: به او گفتم کار شما از در دو جهت ارزشمند است؛ یکی از منظر روحیه ایثار و فداکاری شما، وقتی می توانستید منتظر بمانید تا نیرو و تجهیزات برسد اما ایثارگرانه، در لحظه چنین تصمیمی گرفتید. دو، از این منظر که، کاری که شما کردید حساسیت های شهروندان نسبت به مسئولیت اجتماعی خود بالا برد. این اقدام که به مدد رسانه ها و شبکه های اجتماعی به صورت میلیونی دیده شد، مرزهای مسئولیت پذیری شهروندی را جابجا کرد.

سخنگوی شورا همچنین به چرایی این اقدام اشاره کرد و نوشت: اما در رابطه با چرایی در دسترس نبودن امکان و تجهیزات؛پیمانکاری که آقای علی ایمانی نماینده اوست، امکانات و تجهیزات کافی داشته است. اما این تصمیم فردی و ایثارگرانه ایشان بوده است که برای اینکه زمان از دست نرود و احیانا در بزرگراه منجر به تصادف نشود، چنین کند.

او در سخن آخرش یادآور شد: نظافت شهر مسئولیتی دوسویه است. اگرچه مدیریت شهری مسئولیت مستقیم و انکارناپذیر دارد، اما ما شهروندانی که ممکن است کمتر به نظافت فضای عمومی توجه داشته باشیم، وقتی نمی توانیم با دیدن ویدئوی علی ایمانی، مسئولیت های شهروندی خود را بازاندیشی نکنیم تا هر زباله ای که برزمین می اندازیم، کمر رفته گری را خم نکند یا شخصی را به داخل جوی آلوده نفرستد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: