• شنبه ١٩ مهر ١٣٩٩-١٦:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٧٠
با حضور علی اعطا و معاون شهردار تهران:

سخنگوی شورای تهران از کارگری که برای باز کردن راه آب وارد کانال شد تقدیر کرد

«علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با حضور «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران و «محمد محمددوست» شهردار منطقه ۴، از کارگری که برای باز کردن کانال آب وارد کانال شد، تقدیر کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز با حضور و پیگیری علی اعطا سخنگوی شورای شهر ، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و محمد محمد دوست شهردار منطقه 4 از علی ایمانی کارگر زحمت کشی که با از خود گذشتگی سر در جوی پر از آب نهاده تا آب گرفتگی آن را رفع کند تقدیر شد.

«علی ایمانی» نماینده پیمانکار ناحیه ۹ شهرداری منطقه ۴، صبح روز جمعه برای باز کردن کانال آب تقاطع بزرگراه زین الدین، خیابان احسانی این منطقه به زیر آب گرفتگی رفت و کانال آب را باز کرد.

انتشار فیلمی از تلاش وی برای باز کردن راه کانال آب، موجب شد تا «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با دعوت از وی، از تلاش او قدردانی کند.

«علی اعطا» در تقدیر از وی، اظهار داشت: کاری که شما انجام دادید از چند جنبه مهم و ارزشمند است؛ یکی اینکه شما با اینکه مسئولیت مستقیم اقدام نداشتید اما زمانی که احساس  کردید زمان دارد از دست می رود و ممکن است موجب تصادف شود، در این شرایط کرونا و آلودگی، شخصاً اقدام کرده و این کار شما جای تقدیر دارد و نشان دهنده روحیه ایثار،  فداکاری و از خودگذشتگی شماست.

وی افزود: نکنه دیگر اینکه با پخش شدن فیلم تلاش شما، بسیاری از شهروندان رنجیده خاطر شدند که اولا چرا باید در فضای بیماری فردی به دلیل ریختن زباله از سوی آنها در خیابان، فردی متوجه خطر شود و همچنین این ابهام ایجاد شد که چرا تجهیزات و امکانات کافی در دسترس نبوده است.

اعطا گفت: این موضوع موجب شد تا کسانی که برای ریختن زباله در شهر تا کنون رعایت نمی کردند، با حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع رفتار کنند و شهرداری نیز در صدد ارایه توضیح برآید که امکانات و تجهیزات در اختیار پیمانکار بوده است اما جهت تسریع، جنابعالی اقدام فوری به صورت شخصی انجام دادید .

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، مسئولیت نظافت شهر را مسئولیتی دو طرف دانست و تاکید کرد: برغم اینکه مدیریت شهری نظافت شهر را بر عهده دارد و باید با جدیت دنبال کند، اما شهروندان نیز در این موضوع دارای مسئولیت هستند و در واقع این یک مسئولیت دو طرفه است.

وی گفت: هر زباله ای که بر روی زمین ریخته شود، مسئولیت مضاعفی را برای کارگران و پیمانکاران شهرداری ایجاد می کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران برای وی، آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم در آینده فعالیت شما با تجهیزات کافی و در شرایط مطلوب انجام شود.

محمد جواد حق شناس : چهره ارزشمند این افراد باید در ساختار اداری شهرداری عجین شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه از این فرد زحمت تقدیر به عمل آورد.

وی گفت: از همان لحظه که این فیلم در فضای مجازی منتشر شد فداکاری شما یک لحظه از ذهنم دور نشد و از آقای اعطا تشکر می کنم که پیگیری این موضوع را انجام دادند تا مراتب تقدیر از شما فراهم شود.

حق شناس افزود: این فداکاری ها و از خود گذشتگی ها جای تقدیر دارد و باید چهره ارزشمند این افراد در ساختار اداری شهرداری تهران عجین شود.

ما کمبود امکانات نداریم اما شهروندان باید کمک کنند

در این مراسم مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: تمامی عوامل در مناطق شهرداری تهران از زمان اعلام هشدار سازمان هواشناسی در هنگام بارش ها در آماده باش کامل هستند و امکانات مورد نیاز عوامل پیمانکار نیز در اختیار آنان قرار دارد. این در حالی است که لایروبی انهار از قبل انجام شده و همانطور که مشاهده کردید از سال قبل و در هنگام بارش های سیل آسا کمترین آبگرفتگی را تهران داشت.

یزدانی در ادامه با اشاره به اقدام این کارگر شهرداری تهران گفت: در این مورد نیز باید توضیح دهم که امکانات از قبیل پمپ آب  در اختیار این عزیزان بود که البته  مدت زمان لازم برای تخلیه آب با پمپ بالغ بر یک ساعت و چهل و پنج دقیقه بوده  اما در نظر داشته باشید در یک مسیر پر تردد، در شرایط بارانی و با حجم ترافیک زیاد نمی توانستند این مدت زمان را صبر کنند و لذا آقای ایمانی با توجه به اشرافی که این محل داشته شخصا وارد عمل شده است که اقدامشان جای تقدیر دارد.

یزدانی در ادامه از شهروندان خواست تا با همکاری بیشتر و عدم ریختن زباله و در انهار چنین شرایطی را فراهم نیاورند.

من وظیفه ام را انجام دادم

«علی ایمانی» که خود را نماینده پیمانکار ناحیه ۹ شهرداری منطقه ۴ معرفی کرد نیز گفت: من انجام وظیفه کردم، در محدوده این کانال شاهد تردد زیاد شهروندان هستیم و اگر اقدام به موقع انجام نمی شد ممکن بود خطرات بسیاری برای خودروهای عبوری ایجاد شود.

وی گفت همه تجهیزات را به همراه داریم اما از آنجایی که من کارگر پیمانکاری نیستم و ناظر هستم، به دلیل اشرافی که درمنطقه داشتم در یک لحظه تصمیم گرفتم بدون تجهیزات راه کانال را باز کنم.

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: