• پنج شنبه ١٧ مهر ١٣٩٩-١٩:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٥٥
پیام تسلیت رییس و اعضای شورای شهر به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان

رئیس و اعضای شورای شهر تهران هر کدام در پیامی در گذشت استاد محمدرضا شجریان؛ استاد آواز ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت استاد محمدرضا شجریان را به خانواده ایشان و جامعه موسیقی ایران تسلیت گفتند.

 متن پیام محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران به مناسبت درگذشت این استاد بزرگ آواز ایران بدین شرح است.

 بازگشت همه بسوی اوست

 درگذشت سیاوش هنر ایران، استاد محمد رضا شجریان موجب تاثر گردید.

حضور برای بیش از نیم قرن در بالاترین درجه هنری ومحبوبیت مردمی یکی از ویژگی های برجسته استاد شجریان بود.

اگرچه در قلبهای مالامال از عشق مردم ایران، نوای ملکوتی و ماندگار ربنا، همیشه طنین انداز بوده و خواهد بود.

 از طرف اعضای شورای شهر

تهران و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، این مصیبت را به خانواده مرحوم شجریان بویژه فرزند هنرمند ایشان همایون تسلیت می گویم.

در اربعین حسینی، برای این هنرمند برجسته تاریخ هنر ایران که میراثش آثار بی نظیری در فرهنگ ایرانی اسلامی است، آرزوی رحمت و مغفرت الهی دارم.

محسن هاشمی رفسنجانی

رییس شورای شهر تهران

سید ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران نیز در پیامی درگذشت استاد شجریان خسرو آواز ایران را تسلیت گفت.  

 متن این یپام به شرح زیر است:

 زندگی صحنه يكتای هنرمندی ماست

هر كسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پيوسته به‌جاست

خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به‌ياد

در این روزها و سال سخت و تلخ برای مردمان عزیز و استوار ایران، یکی از بزرگ‌ترین پشتوانه‌ها‌ی فرهنگ اصیل مردمانمان چشم از جهان فرو بست. استاد محمدرضا شجریان، اسطوره‌ای تکرار نشدنی و هنرمندی مردمی بود که در طول قریب به نیم قرن فعالیت در عرصه هنر، همواره کنار مردم بود و از این‌رو به حق برای همیشه صدای مردم و محبوب آنان خواهد بود.

شجریان به‌عنوان یکی از میراث‌داران برجسته شعر و ادب و هنر پارسی که زبان و موسیقی اصیل این مرز و بوم را بیش از هر کس دیگری به مردمان ایران‌زمین و جهانیان شناساند، ورای جسم خاکی است و تا ایران و هنر زنده‌ است شجریان نیز زنده است و بی‌گمان مرگ جسمانی پایان راه و نام او نیست.

بدینوسیله درگذشت اسطوره آواز و هنر ایران، استاد محمدرضا شجریان را به مردم ایران به‌ویژه جامعه هنری و خانواده بزرگ و هنرمند استاد شجریان تسلیت می‌گویم. یاد و نامش بزرگش، گرامی‌باد.

سید ابراهیم امینی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

  حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز در پیامی درگذشت استاد محمدرضاشجریان را تسلیت گفت. متن پیام وی بدین شرح است: 

 از نوروز ۱۳۹۵ که استاد محمدرضا شجریان با ظاهری متفاوت از ابتلایش به سرطان خبر داد، چشم‌مان به خبرها بود تا استاد به قولش عمل کرده و دوباره کارهای هنری‌اش را از سربگیرد اما هزار افسوس که امروز این آرزو به حسرتی همیشگی در دلمان بدل شد و اعتبار آواز ایران از سرای امید پر کشید.

حالا ما مانده‌ایم و آوار غم و غروب‌های دلگیر پاییز و پناه بردن به آواز شجریانی که دیگر در میانمان نیست.

به خودمان و به ایران، این خانواده بزرگ شجریان و زیسته در عصر او تسلیت می‌گویم. این غم بزرگ را هیچ تسلایی نیست مگر آوازی که با صدای استاد زمزمه کنیم؛ ببار ای بارون ببار...

 حجت نظری

بسمه‌تعالی

خسرو آواز ایران، هنرمند نیکنام و نیک رفتار، انسانی شریف و استاد مسلم موسیقی ایرانی محمد رضا شجریان به دیدار معشوق شتافت و دلهای مشتاقان و علاقه‌مندان شعر و آواز و ادب فارسی را در داغ نشاند.
 
شجریان عاشق ایران بود و به رسم فروتنی خود را "خاک پای ملت ایران" میخواند اما کیست‌ که نداند او قله آواز ایران و پیوند دهنده نسلهای گوناگون با فاخرترین اشعار و ابیات ادب فارسی و موجب نزدیکی و علاقه نسل جوان ایران با موسیقی اصیل و فاخر ایرانی و مبدعی کم‌نظیر در زمینه سازهای شرقی بود.
 
استاد شجریان از آن روی در چشم‌ملت ایران اسطوره ای بی نظیر و دردانه‌ای کم یاب است که  هنر والای خود را با هیچ قدرت و مقامی پیوند نزد و در کشاکش‌های زمانه همواره در طرف مردم ایستاد و شرف و آزادی و هنر ارزشمند خود را با هیچ چیز معامله نکرد و همواره آزاده و شرافتمند باقی ماند.
 
اگر چه طبع آزادمنش و روحیه آزادی خواه او باعث شد تا سالها مردم ایران فرصت شنیدن آثار شجریان از رسانه های رسمی را نداشته باشند اما این مساله هرگز نام و یاد استاد را از دلهای ایرانیان پاک نکرد و ملت ایران هموار قدرشناس این هنرمند آزاده بوده و خواهند بود.
 
اینجانب فقدان این استاد شریف و عزیز را به عموم مردم‌ ایران بویژه اهالی فرهنگ و ادب و جمیع دوستداران هنر ایران در اقصی نقاط جهان تسلیت گفته و برای خانواده ایشان صبر و بردباری از درگاه احدیت مسالت دارم.
 
مرتضی الویری
 
حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نسبت به درگذشت استاد محمدرضا شجریان، اسطوره آواز ایرانی، در حساب کاربری خود در توئیتر واکنش نشان داد و تسلیت گفت. 
 
این عضو شورای شهر در توئیتر خود نوشت:
 سیمرغ آواز ایران پرواز کرد،
اسطوره‌ای بی بدیل که سپهر هنر ایران ستاره‌ای مثل او کم دیده است! افسوس که درحق او بی مهری کردیم!
درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت می‌گویم...
 
حسن خلیل آبادی
 
برای خسرو آواز ایران
 
 استاد محمدرضا شجریان عاشق ایران بود و به رسم فروتنی خود را "خاک پای ملت ایران" میخواند این فروتنی به اندازه‌ای بود که فرزند ارشد ایشان به رسم ادب، باور استاد را برای علاقه‌مندانش‌ حتی پس از رحلتش تکرار کرد. 
 
 ایشان همواره در کنار مردم بود و کیست که نداند، استاد کنار مردم ایستاد و هرگز حاضر نشد الا با مردم خود را پیوند زند، گرچه حاصل این ایستادگی، غریب ماندگی او در عرصه موسیقی ایران بود به طوری که سالهای‌ سال حق برگزاری کنسرت را نداشت اما همیشه برای ایران قلبش می‌تپید و پیکر او در خاک ایران به آرامش ابدی خواهد رسید.
 
 فقدان این استاد شریف و عزیز را به عموم مردم‌ ایران بویژه اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفته و برای خانواده ایشان صبر و بردباری مسالت دارم.
 
نام و یادش جادوانه باد 
 
سیدحسن رسولی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: