علیخانی در گفتوگو با پانا:
راهکارهایی برای جبران زیان مترو و اتوبوسرانی وجود دارد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: «راهکارهایی برای جبران زیان مترو و اتوبوسرانی برای گذراندن از وضعیت بحرانی کنونی وجود دارد که برای پیشنهاد این راهکارها باید لایحه افزایش نرخ های حمل و نقل به کمیسیون ارسال میشد. ما به دنبال افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو نیستیم بلکه با منابع دیگر و روشهایی که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود و بدون آنکه دست در جیب مردم کنیم، تلاش میکنیم این زیانها را جبران کرده و بحران را سپری کنیم.»
کاهش درآمدهای حمل و نقل عمومی در ایام کروناعلیخانی با تاکید بر اینکه موضوع ضرر و زیانهای ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام کرونا و راهکارهای جبران آن در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: «مترو پیش از این 2 میلیون سفر در روز داشته است که اکنون به 800 تا 900 هزار سفر رسیده است. در حالی درآمدهای مترو از بلیت فروشی کاهش پیدا کرده است که شاهد کاهش هزینههایی مانند حقوق و دستمزد و هزینههای جاری دیگر نبوده است.»وی اضافه کرد: «همچنین حوزه اتوبوسرانی 3 میلیون سفر در روز داشته است که به 600 هزار سفر در روز رسیده است. برخی از خطوط بخش خصوصی به دلیل نبود توجیه اقتصادی و اینکه حتی هزینه گازوئیل آنها تامین نمیشود خطوط را تعطیل کردند که در صورت ادامه با بحران مواجه خواهیم شد.»رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: «با توجه به وضعیت کنونی شهرداری و اینکه دولت نیز به وظایف خود در حوزه حمل و نقل عمومی عمل نمیکند باید در کمیسیون عمران شورا به دنبال راهکارهای جایگزین باشیم.»