• يکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩-١٦:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢١٧
مجید فراهانی مطرح کرد

نباید اجازه بدهیم با صدور برخی پروانه ها، کل حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قراربگیرد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تاکید بر انجام مطالعات ترافيكی قبل از صدور پروانه براي ساختمان هاي بزرگ مقياس، گفت: نباید اجازه بدهیم با صدور برخی پروانه ها برای ساختمان های بزرگ مقیاس، کل حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح «الزام شهرداري تهران به استفاده از نتايج مطالعات ترافيك قبل از صدور پروانه براي ساختمان هاي بزرگ مقياس (ساختمانهاي گروه (ج) و (د) » گفت: یکی از مشکلات اساسی در ترافیک تهران احداث مجتمع تجاری در برخی فضاها است.

او افزود: احداث این مجتمع ها مشکلات جدی حمل و نقل و ترافیکی در شهرایجاد کرده است، که نمونه بارز آن مگامال کوروش در ستاری، و مگا مال دیگری در انتهای شهید باکری است.

فراهانی خاطر نشان کرد: وجود چنین مگامال هایی به خاطر بحث های درآمدی است که در گذشته وجود داشته، و این مشکلات را ایجاد کرده است. به نظر می رسد امروزه حق عامه مردم ضایع می شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران هزاران میلیارد هزینه برای ساخت روگذر و زیر گذر و... می دهد. اما یک مگا مال نا بهنجار درکنار آن، همه زحمات را هدر می دهد.

فراهانی تاکید کرد: خواهش من این است که نه به بهانه انجام مطالعات روند و سیر صدور پروانه را کند کنیم، و نه بدون انجام مطالعات اجازه ساخت پروژه های ابدی را بدهیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وجود برخی مگامال ها سبب شده برخی اتوبان ها تا ابد از انتفاع خارج شود، گفت: نباید اجازه بدهیم با صدور چنین پروانه ای، کل حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قرار بگیرد.

فراهانی افزود: تجربه نشان داده است که اگر پروژه ها از قبل مطالعه شود، منافعش برای مردم و شهر خواهد بود. از سوی دیگر لازم است زمان برای صدور پروانه گذاشته شود، تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

گفتنی است کلیات طرح «الزام شهرداري تهران به استفاده از نتايج مطالعات ترافيك قبل از صدور پروانه براي ساختمان هاي بزرگ مقياس (ساختمانهاي گروه (ج) و (د) » به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

240-18

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: