• يکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩-١٤:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢١٢
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

اگر تعداد اتوبوس و واگن مترو بیشتر بود، تعداد مبتلایان به کرونا کمتر بود

رییس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دویست و چهلمین جلسه شورا از لزوم کمک دولت به سیستم حمل و نقل عمومی سخن گفت. و اظهار داشت: اگر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از تعداد حاضر بود، به طور قطع تعداد مبتلایان به کرونا کمتر می بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، در پایان دویست و چهلمین جلسه شورا، با حضور در جمع اهالی رسانه، در تشریح این جلسه شورا، گفت: امروز علیرغم اینکه دو نفر از اعضای شورا به دلیل ابتلا به کرونا در صحن حضور نداشتند، جلسه به موقع تشکیل شد و موضوعات مختلفی به تصویب رسید. در این جلسه، آقایان  حق شناس و مسجد جامعی در خصوص هفته تهران سخنانی را ایراد کردند. وی همچنین گفت: موضوع مصوبه اوراق مشارکت جهت توسعه حمل و نقل عمومی، از جمله مباحث مطرح شده بود که به صورت یک فوریت مطرح شد، که بر اساس آن  شهرداری قصد دارد  4 هزار میلیارد تومان به صورت  اوراق مشارکت و از طریق سیستم بانکی جهت افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران دریافت کند، که یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره مشکلات حمل و نقل عمومی به دلیل کم شدن مسافر، گفت:  تا به حال سیستم حمل و نقل عمومی یارانه پذیر بود، و این امر سبب شده بود ما تنها  یک سوم هزینه ها را از مردم بگیریم. اما ‌به دلیل شیوع کرونا، آمار مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی نصف ، و به تبع درآمد شهرداری نیز به همین میزان نصف شده است.

هاشمی گفت: ‌از طرفی شهرداری نتوانسته از کمک‌های دولت بهره‌مند شود. بر همین اساس موضوع یک فوریت لایحه تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس در صحن مورد گفت‌وگو قرار گرفت، که اکثر اعضای شورا به این یک فوریت رای مثبت دادند. البته رای امروز اعضا به معنای موافقت یا مخالفت قطعی در این زمینه نبوده است. چرا که یک فوریت به تصویب رسید، تا موضوع در کمیسیون مربوطه بیشتر بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌اختلاف نظرها در مورد این افزایش نرخ در صحن زیاد بود. و دولت باید نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در پایتخت داشته باشد. به طوریکه در زمینه کمبود اتوبوس به مرز هشدار رسیده‌ایم. و باید حتما اقدامات لازم صورت گیرد. البته درستش این بود که دولت یارانه های بلیط مترو و  اتوبوس را تامین می کرد .

هاشمی افزود: همچنان که دولت مصوبه ای دارد، مبنی بر اعطای وام به میزان  75 هزار میلیارد تومان به شرکت هایی که به واسطه شیوع کرونا متضرر شده اند. و از این طریق می تواند مشکل و معضل شهرداری را برطرف کند.

هاشمی افزود: به طور قطع اگر تعداد اتوبوس و واگن مترو  بیشتر بود، تعداد مبتلایان به کرونا کمتر بود. چرا که سیستم حمل و نقل عمومی خود منبع انتشار است. و درون آن  نباید ازدحام وجود داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: موضوع مهم دیگری که امروز در جلسه شورا مورد بحث قرار گرفت، معضل مهم در ساخت و ساز پروژه های بزرگ مقیاس است، که عارضه های ترافیکی ایجاد می کند.

وی افزود: بر اساس این طرح با 10 ماده و تعدادی تبصره، به شهرداری اجازه داده می شود، برای پروژه های بزرگ مقیاس در هنگام ساخت،  مطالعات ترافیکی درخواست کند، که این طرح  رای آورد .  در ادامه جلسه موضوع نام گذاری معابر مطرح شد، که  25 تا 30 مورد نام گذاری انجام شد. و نیز انتخاب  4 نماینده برای شرکت در شوراهای اراضی عباس آباد و سازمان املاک به رای گذاشته شد، که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

هاشمی  در ادامه و در خصوص انتصاب مدیران جدید در شهرداری، گفت:‌ اینگونه نیست که اعضای شورا از روند انتصابات بی خبر باشند، روند کار این است که اگر آقای شهردار بخواهند تغییراتی در سطح مدیران ارشد و در حد معاونت های اصلی ایجاد کند، 24 ساعت قبل به من اعلام می کند، و من نیز اعضای شورا را در جریان خواهم گذاشت، تا موارد مد نظرشان را اعلام

می کنند. البته می دانید که قانونا شورا نمی تواند در انتصابات دخالت کند. ولی اعضا می توانند نظرات خود را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: آقای  حناچی روز گذشته به من این مساله را اعلام کرد، و من نیز موضوع را به اعضای شورا اطلاع دادم. اما در نهایت تصمیم‌گیر نهایی در مورد انتصابات شخص شهردار است.

240-15

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: