• يکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩-١٣:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢١٠
با تصویب شورای شهر صورت گرفت

نام دو پزشک و یک پروفسور بر روی خیابان‌های تهران

در جریان بررسی صورتجلسه‌های نامگذاری تهران، نام دکتر فاضل و دکتر دوانی به پیشنهاد رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، بر روی خیابان‌های تهران قرار گرفت. و یک بلوار بی‌نام، به یاد پروفسور فضل الله رضا، شخصیت برجسته ایرانی حوزه اطلاعات و مخابرات به نام او نامگذاری شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، امروز صورتجلسه‌های چهل و دومین، چهل و سومین و چهل و چهارمین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران، در صحن شورا بررسی و با رای اعضای حاضر، تغییرات نام معابر و اماکن تهران به تصویب رسید.

محمد جواد حق شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره مصوبات چهل و دومین جلسه کمیسیون نامگذاری گفت: این جلسه در تاریخ 12 آذرماه سال 98 برگزار شد. و ما بعد از 10 ماه معطلی مصوبات آن را بررسی می‌کنیم.

او از رئیس شورا درخواست کرد، تا در یکی دو جلسه شورا، به این مسئله پرداخته شود.

به گفته حق‌شناس، این جلسه شش مصوبه داشت، که یکی از آنها نامگذاری کوچه نکویی، به نام آتش‌نشان علی بهرامی بود. نامبرده از بازنشستگان سازمان آتش نشانی است، که درسال 94 حین ماموریت دچار سوختگی شد، و در حال حاضر بر روی ویلچر نشسته است.

این مصوبه کمیسیون نامگذاری با 13 رای موافق به تصویب شورای شهر رسید.

تصویب 11 پیشنهاد مصوبه چهل و سوم

حق‌شناس درباره مفاد صورتجلسه چهل و سوم کمیسیون نامگذاری، عنوان کرد: تاریخ جلسه 26 آذرماه بود، و این جلسه حاوی 11 پیشنهاد بود.

از آنجا که محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تصور کرده بود که قرار است نام کوچه آزادی، در مصوبات شورای نامگذاری تغییر کند، اعضای شورای شهر به 11 بند صورتجلسه چهل و سوم رای دادند. و 10 اسم منتخب کمیسیون نامگذاری با 13 رای موافق به تصویب رسید. بعد از سخنان میرلوحی، و آشکار شدن خطای سهوی او، بند یازدهم پیشنهاد کمیسیون نامگذاری هم به رای گذاشته شد، و با 13 رای موافق، این بند هم به تصوب رسید.

تثبیت نام دو پزشک و یک پرفسور نامی بر روی خیابان‌های تهران

این عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر، درباره صورتجلسه 44 این کمیسیون، عنوان کرد: این صورتجلسه مربوط به دی ماه 98 است. این جلسه، هشت مصوبه داشته است، که به ترتیب اعلام می‌شود.

او گفت: قرار است یک بلوار بی‌نام، به نام پروفسور فضل الله رضا نامگذاری شود.

گفتنی است، فضل الله رضا، دانش آموخته دانشکده فنی، دانشگاه تهران بود، که در رشته مهندسی برق دکترا گرفت، وسپس مدتی ریاست دانشگاه تهران را برعهده داشت.

او چهره ماندگار، و سفیر اسبق ایران در سازمان یونسکوبود. و به عنوان یکی از نظریه پردازان نظریه اطلاعات و مخابرات، در جهان شناخته شده است.

به گفته حق شناس، در این صورتجلسه نام دو پزشک هم برای اماکن تهران انتخاب شده است. نام دکتر ایرج فاضل، رئیس اسبق نظام پزشکی، وزیر اسبق بهداشت، و رئیس دانشگاه شهید بهشتی از شخصیت‌های مبرز و شناخته شده پزشکی، بر روی کوچه دوم زرافشان شمالی، در شهرک قدس، منطقه دو قرار خواهد گرفت. و نام دکتر منوچهر دوانی، برای کوچه اردیبهشت، شهرک قدس واقع در منطقه دو انتخاب شده است.

این عضو کمیسیون نامگذاری یادآور شد: دکتر منوچهر دوانی، از چهره‌های شناخته شده پزشکی جنگ و جراحان شناخته شده ایران است.

او گفت: نام این دو پزشک به پیشنهاد دکتر زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، شهید بهشتی بر روی معابر تهران قرار گرفت.

این صورتجلسه کمیسیون نامگذاری، با 13 رای موافق به تصویب شورای شهر رسید.

نقش کلیدی دکتر دوانی در سلامت

ناهید خداکرمی قبل از رای‌گیری درباره صورتجلسه چهل و چهارم، عنوان کرد: دکتر دوانی در ارتقای سلامت مردم نقش کلیدی داشته است. او وزیر بهداشت دولت هاشمی، و پدر پیوند عضو ایران بوده ست.

خدا کرمی افزود: دکتر دوانی توانست فتوای پیوند اعضا را از امام خمینی (ره) بگیرد. و یک حرکت بزرگ و ماندگار در حوزه پیوند اعضا را شکل داد.

او گفت: دکتر دوانی عضو هیات مدیره انجمن پیوند اعضا نیز هست، و چهره ماندگار پزشکی به شمار می‌رود.

احمد مسجد جامعی نیز پیش از رای گیری یادآور شد: حالا که از این دو پزشک یاد شد، خوب بود که درباره استفاده از نام دکتر مهدی آذر هم بررسی می‌شد. او آذربایجانی بود، و وزیر فرهنگ بوده است. بنیان‌گذار طب داخلی است. هم دوره با دکتر فروزانفر بوده است.

او اضافه کرد: دکتر آذر علاوه بر استاد دانشکده پزشکی، همزمان در حوزه الهیات هم تدریس می‌کرد. در خیابان فردوسی هم مطب داشت. در جامعه پزشکی شخصیت‌های با وجوه مختلف زیاد داریم.

240-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: