• يکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٠٤
شورای شهر تهران تصویب کرد

مجوز افزایش انتشار اوراق مالی برای توسعه حمل و نقلی عمومی تا سقف چهار هزارمیلیارد تومان

اعضای شورای شهر تهران به منظور حمایت همه جانبه از توسعه و تجهیز حمل ونقل عمومی، به ویژه در شرایط کنونی با اصلاح بودجه مصوب شهرداری، با افزایش انتشار اوراق مالی برای توسعه حمل و نقلی عمومی، از سه هزار میلیارد تومان به چهار هزارمیلیارد تومان موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و چهلمین جلسه صحن شورا، یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح بند (١)تبصره چهارم(۴) بودجه مصوبه سال ١٣٩٩ شهرداری تهران، و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی، به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران به بررسی گذاشته شد.  

مناف هاشمی، معاونت حمل و نقل شهرداری در خصوص این لایحه توضیح داد: بر اساس بند (د) تبصره پنجم قانون بودجه سال جاری شهرداری، این بودجه هشت هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، که سه هزار میلیارد تومان از آن برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است. و امکان دارد تا به چهار هزار میلیارد تومان هم برسد، که دو هزار میلیارد تومان از آن برای زیرساخت مترو، و هزار میلیارد تومان هم برای نوسازی واگنهای مترو، و همچنین هزار میلیارد تومان هم برای اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

سید حسن رسولی، خزانهدار شورا طی تذکری خطاب به معاونت حمل و نقل ترافیک در خصوص بودجه سال 1399 شهرداری، بیان داشت: تایید میکنم که اولویت اول ما، حوزه حمل و نقل عمومی است. و مدعی هستم که شورای پنجم در این زمینه کوتاهی نکرده است.

او ادامه داد: اما از نظر شورا، شما آقای مناف هاشمی و شهردار و معاونین و اصحاب مدیریتی ایشان، یک گروه مسئول هستید. و امروز بیش از دوماه است که هزار و پانصد ملیون تومان پول نقد شهرداری، در بانک رفاه مانده است. لذا خواهشمندم به جای اینکه جلسات خود را با مقامات در صحن شورا گزارش کنید، این مبلغ را خرج کنید.

او افزود: کاملا با افزایش سه تا چهار هزار میلیارد تومان موافقم. اما معتقدم شرایط کشور بحرانی است، و نمیشود با جلسات بوروکراتیک و مکاتبه با مسئولین، پایتخت را اداره کرد. بلکه باید با جدیت تمام این امور را از رئیس جمهوری، و بانک مرکزی و سایر مقامات پیگیری کرد. لذا درخواست دارم بحران را مدیریت کنید.

در نهایت یک فوریت این لایحه با 14 موافق به تصویب رسید.

 
240-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: