• پنج شنبه ١٠ مهر ١٣٩٩-١٣:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٧٦
سالاری در جریان بازدید از گودهای پر خطر منطقه یک مطرح کرد

معضل گودهای رها شده در تهران بسیارتهدید آمیز شده است

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به همراه افشین حبیب زاده، رییس کمیته عمران شورای شهر با حضور در شهرداری منطقه یک، طی جلسه ای با شهردار، مدیران شهرداری و شورایاران این منطقه مسائل و مشکلات موجود را مورد بحث و بررسی قرار دادند. و سپس با حضور در شهرسازی منطقه، به مشکلات شهروندان در این حوزه رسیدگی کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در ادامه حضور 8 ساعته خود در منطقه یک، از تعدادی از گودهای پرخطر منطقه بازدید کرد و اقدامات شهرداری در خصوص ایمن سازی این گودها را مورد بررسی قرار داد.

ضرورت افزایش اختیارات شهرداری های مناطق 22 گانه برای پیشبرد پروژه ها

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز از ساعت 8 صبح، جلسه ای را با شهردار، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه یک در خصوص پروژه های شاخص و پروژه های توسعه محلی منطقه برگزار کردیم که گزارشات ارائه شده، حاکی از پیشرفت قابل توجه در این حوزه بود، ‌بنابر اذعان شهردار منطقه، امکان اجرای تعداد زیادی از پروژه های محله ای وجود دارد. اما فرایند مناقصات و تهیه مدارک مربوط به کفایت اسناد بسیار طولانی و بروکراتیک است، بنابراین ضرورت دارد،هم ‌ستاد شهرداری تهران و شورای شهر، ‌اختیارات مناطق 22 گانه را افزایش دهد و هم فرایندهای انتخاب پیمانکاران کوتاه شود و خیلی بروکراتیک نباشد.

بررسی حدود 40 پرونده شهرسازی منطقه یک

وی با اشاره به حضور خود در شهرسازی منطقه یک ادامه داد: طی دیدار با مراجعان حوزه شهرسازی منطقه، توانستیم به مشکلات حدود 40  شهروند رسیدگی و معضلات این حوزه را بررسی کنیم تا در تعامل با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بتوانیم این مشکلات را حل و فصل و به همه مناطق ابلاغ کنیم.

وجود 275 گود پرخطر در سطح شهر

سالاری همچنین در خصوص بازدید از گودهای پرخطر منطقه بیان کرد: اکنون ما 275 گود کاملا پرخطر در مناطق 22 گانه داریم که منطقه 22 رتبه اول و منطقه یک رتبه دوم را دارد. و از آنجاییکه معضل گودهای رها شده در تهران بسیارتهدید آمیز شده است، هفته گذشته کمیسیون های شهرسازی و معماری و عمران و حمل نقل شورای شهر جلسه ای را با حضور ریاست شورا و معاونین مربوطه شهرداری در این خصوص برگزار کردند و در این جلسه مقرر شد، شهرداری تهران از تمام ظرفیت های قانونی و منابع اعتباری خود برای تعیین تکلیف گودها رها شده استفاده کند.

شهرداری باید گودهای رها شده را تکلیف کند

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم جلسه مذکور، ‌شهرداری باید گودهایی که امکان پر کردن با خاک است را در اولویت کار خود قرار دهد. البته این در صورتی است که مالکین بر اساس آخرین اخطار حاضر به مقاوم سازی گود نباشند،‌ در خصوص مابقی گودها نیز باید از منابع اعتباری مشخص، نسبت به مقاوم سازی آن ها اقدام کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران  با اشاره به گودهای پرخطر منطقه یک، گفت: این منطقه دارای 85 گود شامل 19 گود پرخطر، 29 گود کم خطر رها شده و ‌46 گود فعال که مشکل ایمنی ندارند،‌ است  که ما امروز از تعدادی از آن ها بازدید کردیم، که جزو گودهای پرخطری هستند که نه تنها همسایگان را تهدید می کنند، بلکه برای عابرین نیز دارای خطر است، که شهردار منطقه یک، قول دادند که به عنوان منطقه پیشگام در خصوص ایمن سازی آن ها  اقدامات لازم انجام شود و البته یکی از این گودها را با خاک پر کرده بودند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری های مناطق شاهد طی سه یا چهار ماه آینده شاهد تعیین تکلیف معضل گودهای پرخطر باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: