• چهارشنبه ٩ مهر ١٣٩٩-١٩:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٧٣
در آستانه هفته تهران با حضور اعضای شورای شهر انجام شد

افتتاح نخستین مرکز توسعه و تسهیل کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی در منطقه۹

با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی در مرکز آموزش های شهید حیدری به بهره برداری رسید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که در افتتاح مرکز توتیا شرکت کرده بود، گفت: امروز در منطقه۹ شاهد افتتاح نخستین مرکز توسعه و تسهیل کار و کارآفرینی اجتماعی بودیم، که نشان دهنده این است که در همین مدت کوتاه تلاش‌هایی شده است، که نشان از امید و عزم جدی برای بهترشدن شرایط در منطقه۹ می باشد.

او افزود: شرایط حاد اقتصادی در جامعه به خصوص در کلانشهری همانند تهران و بالا رفتن خط فقر  نشان می دهد که حال شهر ما خوب نیست و آسیب های اجتماعی به مرز هشدار رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که آمار کسانی که اولین بار مرتکب بِزِه شده اند، اخیرا سیر صعودی داشته است، و بالاتر رفته است و شاخص ها در حوزه اجتماعی نشان دهنده آن است که چنین افرادی از سر ناچاری مرتکب جرایمی نظیر کیف قاپی، زورگیری شده اند.

او ادامه داد و گفت: ناامنی حریم زنان و دختران و کهن سالان و تعرض به حریم خصوصی و آحاد جامعه که معنی آن گسترش روز افزون فقر است. فقری که در یک سال و نیم اخیر تعمیم پیدا کرده و قدرت خرید را کاهش داده و ارزش پولی را پایین آورده است.

حق شناس همچنین تاکید کرد:مسئولین نباید به مردم آدرس اشتباهی  بدهند. آدرس درون جامعه و درون خودمان است. می بایست قدردان مردمی بود که پای صندوق‌های رای آمده و به ما اعتماد کردند.

او اظهار داشت: امروز ناامیدی بزرگترین اتفاق تلخی است که می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند. و برای درمان این ناامیدی می بایست مسیر درست را شناخت و با تمام وجود تلاش کرد. و حس مسئولیت اجتماعی را در خود تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه تاکید کرد: افتتاح مرکز تسهیل گری که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از طریق اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده در منطقه۹ حرکت درستی لست که می بایست حالت فرامنطقه به خود گرفته تا با احداث سایر مراکز این چنینی  بتوانیم به افراد آسیب دیده با هم افزایش دستگاه های مرتبط در ایجاد اشتغال پایدار کمک کنیم.

در این مراسم محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، محمد رضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه۹، سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران و علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی حضور داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: