• سه شنبه ٨ مهر ١٣٩٩-٢٠:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٦٥
محسن هاشمی خبرداد:

تشکیل "میز خیرین و فضاهای آموزشی پایتخت" در شورای اسلامی شهر تهران / رییس کمیسیون شهرسازی؛ رییس میز خیرین شد

محسن هاشمی از تشکیل میز خیرین و توسعه فضاهای آموزشی پایتخت" در شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران در نشست بررسی مشکلات و راهکارهای تأمین فضاهای آموزشی منطقه 22 تهران که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه 5 تهران تشکیل شد، با تأکید بر اهمیت ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی درمناطق مختلف شهر تهران گفت: اولویتی بالاتر از مدرسه سازی در کلان شهر تهران نداریم و به همین دلیل شورای پنجم تمام اهتمام خود را برای توسعه فضاهای آموزشی در شهر تهران انجام خواهد داد . محسن هاشمی با اشاره به اینکه رفع مشکلات فضاهای آموزشی نیازمند همکاری مداوم و هم افزایی تمام دستگاه های ذیربط در این حوزه است، تشکیل میز خیرین و فضاهای آموزشی در شورای اسلامی شهر تهران را راهکاری برای تسریع در روند ساخت مدارس و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های مرتبط با این حوزه دانست و گفت:"میزخیرین وفضاهای آموزشی پایتخت" به ریاست رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تشکیل خواهد شد و نمایندگان تام الاختیار شهردار تهران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ومدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از اعضای این میز تخصصی هستند.

 

وی افزود: جلسات این میز در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به صورت ماهانه و براساس شیوه نامه ای که تدوین شده است برگزار خواهد شد. در این جلسه که گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورا، بنی آدم رئیس هیات مدیره و قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، نوذر پور شهردار منطقه 22، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، خلیل آبادی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، زنگویی سرپرست منطقه 5 حضور داشتند در خصوص مشکل کمبود مدارس در منطقه 22 شهر تهران نیز به تفصیل مذاکره و مقرر شد پس از بررسی های لازم عملیات اجرایی 21 مدرسه با مشارکت شهرداری منطقه 22، نوسازی مدارس استان تهران و مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران آغاز شود.

 

پیشبرد برنامه های مدرسه سازی در منطقه 22 تهران براساس نقشه تفصیلی ویژه این منطقه که در آن تمام لکه های آموزشی و مکان یابی مدارس به دقت پیش بینی شده است از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

در پایان این جلسه، اعضای حاضر از پروژه های در دست اجرای منطقه بازدید میدانی به عمل آوردند. منطقه 22 شهرداری تهران به لحاظ آموزشی زیر مجموعه منطقه 5 اموزش و پرورش است که در حال حاضر حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد . پیش بینی می شود این منطقه 5 سال آینده جمعیتی بالغ بر 520 هزار نفر خواهد داشت که نیازمند ساخت حداقل 100 مدرسه جدید خواهد بود.  

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: