• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٩:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٥٧
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

متاسفانه کرونا برای مردم عادی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت، متاسفانه موضوع کرونا مقداری برای مردم عادی شده است. و به نظر می‌رسد که همه جا یک رکودی در پروتکل های بهداشتی ایجاد شده. و این باعث شده است که آمار کرونا صعودی شده است. وی همچنین گفت، 2 هزار و پانصد پروانه ساختمانی در پنج ماهه نخست سال جاری ارائه شد. یعنی امروز دچار رکود به دلیل کاهش صرفه اقتصادی و گران شدن زمین در تهران هستیم که مردم امکان خرید ندارند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در پابان دویست و سی و نهمین جلسه شورا، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه صحن شورا، گفت: جلسه هماندیشی از ساعت 7:30 با آقای حناچی، شهردار تهران و معاونت فنی و اجتماعی شهرداری با موضوع شورایاریها و دیوان عدالت اداری، و نحوه برخورد با سراهای محلات شروع شد. همانگونه که می دانید در تهران بیش از 300 سرای محله داریم، که ارزش هرکدام بالای 7000 میلیارد تومان است. و بین سه تا پنج هزار نفر در این سراها مشغول هستند، و به محلات خدمات رسانی میکنند و به تازگی مقداری ناهماهنگی در نوع برخورد با این سراها بروز کرده است، که طی این جلسه به هماهنگیهای مناسبی نسبت به سراهای محلات رسیدیم.

وی ادامه داد: سپس جلسه علنی صحن از ساعت 9:10 دقیقه آغاز شد. و بعد از دو نطق آقای حسن خلیل آبادی و خانم زهرا صدراعظم نوری، حدود پنج تذکر ارائه شد. و سپس به دستور جلسات رسیدیم که اولین دستور، ادامه طرح راهبردی منابع انسانی بود، که به اتمام رسید و تصویب شد و به زودی ابلاغ میشود. سپس گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران تا پنج ماهه سال 99 بود، که در دو الی سه هفته قبل گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران در تیرماه ارائه شد. و از اینکه درامد شهرداری بویژه در بخش غیر نقدی مناسب نیست، ناراضی بودیم. در مرداد ماه هم همان وضع تکرار شد، و مقداری بدتر از تیرماه بود. لذا اعضا تذکرات ویژه‌ای در خصوص درآمدهای شهرداری داده و اظهار نارضایتی کردند، و درخواست نمودند که مسئولان مربوطه اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند. و در نهایت خواهان برگزاری یک جلسه هماهنگی با شهردار تهران و مسئولین مربوطه شدند. و قرار بر این شد که اعضای شورا در جلسه هم‌اندیشی روز یکشنبه، نظرات خود را به شهردار تهران اعلام بدارند. پس شهردار تهران یکشنبه هفته آینده به جلسه هم اندیشی برای رسیدن به درامد پایدار، در سطح بودجه ابلاغی شهرداری تهران دعوت میشوند.

هاشمی افزود: سپس موضوع ایجاد موزه کودک در تهران مورد بررسی قرار گرفت، که این طرح توسط سرکار خانم خداکرمی با امضای دوازده نفر از اعضای شورای شهر ارائه شد، که البته یک فوریت این طرح تصویب نشد. و به صورت عادی به کمیسیون فرهنگی اجتماعی ارتجاع داده شد، اما پیشنهاد کمیسیون قابل بررسی نبود.

هاشمی در ادامه، و در پاسخ به این سوال که  آیا آقای سالاری استیضاح شهردار تهران را مطرح نمودند، گفت:  خیر. در مورد استیضاح اصلا صحبت نکردند و جو استیضاحی نبود.

اینجانب موافق استيضاح نیستم. و اصولا هم فکر نمی‌کنم منظور آقای سالاری هم استیضاح بوده باشد. ایشان گفتند که شهرداری فکر نکند چون سال آخر شوراست، و اعضا دست روی دست می‌گذارند.

هاشمی همچنین ادامه داد: تذکراتمان را جدی می‌کنیم. و فشار می‌آوریم که کارها تحقق پیدا کنند. شهرداری تهران جایی است که می‌تواند نقدینگی ها را به سمت خود جذب کند. و با آن توسعه شهر را داشته باشیم. او افزود: اعضای شورای شهر نگران هستند. و می‌گویند چرا در شهرداری تهران فعالیت در جهت جذب نقدینگی سرگردان در کشور وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، و در پاسخ به این سوال  که  لایحه محرکه اقتصادی تصویب شد، و این درحالیست که این لایحه چندان موثر نبود است؟ گفت:  خیر. آن لایحه محرک اقتصادی به دلیل رکود ناشی از کرونا بود، که تاثیر خود را هم باقی گذاشت. و اکنون دیگر  توقعی بیش از این نمی‌شود از آن داشت.

او ادامه داد: البته مصوبات خوبی در حوزه شهرسازی، مانند خط آسمان و "تی او دی" به تصویب رسیدند که از این مسیر درامد های زیادی نصیب شهرداری خواهد شد، که متاسفانه شهرداری در این زمینه ها از  ارائه طرح تفضیلی خوداری می‌کند.

او تشریح کرد: برعکس دوره های گذشته که حجم زیادی تراکم های غیر قانونی اقدام می‌شد، در این دوره بر قانون پافشاری می‌کنیم.

هاشمی افزود: هر چه قیمت زمین در شهر تهران بیشتر می‌شود، ساخت و ساز در طبقات محدود غیر اقتصادی می‌شود، و این باعث می‌شود سرمایه ها به سمت ساخت و ساز به در تهران جذب نشود.

او ادامه داد: برای نمونه در گزارش پنج ماهه ده سال اخیر آمده بود که در پنج ماهه اول سال های ۹۰ و ۹۱ یازده هزار پروانه ساختمانی ارائه شده است، در صورتی که پنج ماهه امسال دو هزار و پانصد پروانه ساختمانی ارائه شده است. یعنی امروز دچار رکود به دلیل کاهش صرفه اقتصادی و گران شدن زمین در تهران هستیم، که مردم امکان خرید ندارند. در نتیجه سرمایه گذاران به سمت ساخت و ساز نمی‌آیند.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که مسئولین بهداشتی کشور، شهر تهران را به جهت کرونا در وضعیت بحرانی اعلام کرده‌اند. تصمیم مدیریت شهری در این خصوص چیست؟ بیان کرد: در مورد کرونا عمده ترین نکته این است که از ستاد ملی کرونا تبعیت کنیم. و هر کاری که ستاد ملی کرونا می‌گوید را درست انجام دهیم.

وی افزود: ستاد ملی کرونا هم بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارد. و این پروتکل ها در مکان های مختلف متفاوت هستند. و پروتکل های بهداشتی در مترو به یک شکل است. و در یک اجتماع یا سمینار به شکل دیگریست.

او ادامه داد: متاسفانه موضوع کرونا مقداری برای مردم عادی شده است. و به نظر می‌رسد که همه جا یک رکودی در پروتکل های بهداشتی ایجاد شده. و این باعث شده است که آمار کرونا صعودی شده است. البته این مختص ایران هم نیست و تقریبا می‌توان گفت در بسیاری از کشورهای جهان موج دوم یا سوم شروع شده. و دلیل آن هم اینست که وقتی موج کاهش پیدا می‌کند، موضوع برای مردم عادی می‌شود. و فعالیت‌شان چند برابر می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود موج بعدی بروز پیدا کند.

 او بیان داشت: امروزه کرونا سی میلیون بیمار و یک میلیون فوتی در دنیا گرفته است. و فرض بر این است که موج بعدی به دو میلیون هم خواهد رسید.

هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار نامه‎ای منسوب به دفتر شهردار، به منطقه بیست و یک با موضوع توزیع محلول‎های‎ تقلبی در شهرداری‎ها برای افراد بی‌خانمان، گفت: شورای شهر به ویژه خانم نوری بسیار جدی در حال پی گیری هستند. و گزارش رسید که حتما با خاطیان برخورد می‌کنند. اما هنوز اطمینان حاصل نشده که این اتفاق افتاده است، یا نه! منتظر گزارش آقای حناچی به شورای شهر هستیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: