• دوشنبه ٧ مهر ١٣٩٩-١٧:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٥٦
حسن خلیل آبادی پس از احضار به دادگاه:

بهره برداری از معادن باید متوقف شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: کارخانه سیمان نباید در شهر باشد و بر اساس مفاد برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، باید بهره‎برداری از کوه را متوقف کند.

به گزارش معاونت ارتباطات وبین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حسن خلیلآبادی، عضو شورا پس از حضور در دادگاه به اتهام نشر اکاذیب، اظهار کرد: موضوع این شکایت این است که بنده در جایی متذکر شده بودم که کارخانه سیمان تهران در زمستان به جای گاز طبیعی به مدت 190 روز از مازوت استفاده کرده و این یکی از علل آلودگی هوای تهران است. کارخانه سیمان برای همین مطالب از من شکایت کرده و طی اعتراضی اعلام کرده که میزان مصرف مازوت، نه 190 روز بلکه 10 روز بوده است.

خلیل آبادی با بیان اینکه این ادعا مانند اینست که بگوییم شخصی گناه کرده و بگوید این گناه به مقدار کمی بوده است، افزود: یک روز استفاده از مازوت هم زیاد است و اصلا وجود کارخانه سیمان برای محیط زیست مضر است و کوه و آثار باستانی و منظر طبیعی را نابود میکند. این کارخانه بقعه بیبی شهربانو را تحت الشعاع قرار داده است.

او ادامه داد: به علت استفاده زیاد از گاز شهری در زمستان، گاز این کارخانه قطع میشود و کارخانه به استفاده از مازوت روی میآورند. کارخانه سیمان در کنار مردم تهران و ری است و از همین روی نباید از مازوت استفاده کند.

او ضمن اشاره به اینکه بر طبق قانون برنامه سوم شهرداری تهران و قانون محیط زیست، این صنایع آلاینده هستند، گفت: این کارخانه میزان زیادی گرد و خاک ایجاد کرده و با انفجار، کوه را از بین میبرد و درواقع ماهیت طبیعی آن نیز نابودی کوه است.

خلیل آبادی ضمن بیان اینکه امروزه دیگر در جهان، روش خراب کردن کوه و سیمان ساختن از آن منسوخ شده است ادامه داد: متاسفانه به جای اینکه شهرداری و فرمانداری و محیط زیست از مدیران کارخانه سیمان شکایت کنند و از حواشی کوه اخراجشان کند، آنان از من که عضو شورای شهر و نماینده مردم هستم، شکایت میکنند. این موضوع متوجه شهردار تهران و معاونان ایشان است.

او ادامه داد: این کارخانه نباید در شهر باشد و بر اساس مفاد برنامه پنج ساله شهر تهران، باید بهرهبرداری از کوه را متوقف کند.

خلیل آبادی در خصوص موضوع بیکاری کارگران این کارخانه در صورت تعطیلی بیان داشت: تهران، شهری است که باید از مراکز مهم گردشگری باشد، کارگران این کارخانه میتوانند در حوزه گردشگری فعال شوند و آنجا را به یک مرکز گردشگری تبدیل کنند. چراکه کوه بیبی شهربانو بهترین منظر را به تهران دارد و بهترین آثار تاریخی این شهر را در خود جای داده است. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: