• دوشنبه ٧ مهر ١٣٩٩-١٦:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٥٥
حق شناس در مراسم رونمایی از سردیس شهیدان فهمیده و آوینی:

امیدوارم نمادهای دیگر دفاع مقدس به بوستان هزارشهید اضافه شود

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: امیدوارم سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به ظرفیت بوستان هزار شهید، نمادهای دیگر دفاع مقدس، مانند نظامیان، سربازان و سرداران را هم به این مجموعه اضافه کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ محمدجواد حق شناس در مراسم رونمایی از سردیس شهید حسین فهمیده و شهید سید مرتضی آوینی با بیان به رسم ادب و احترام به بزرگانی، مانند شهید آوینی و شهید فهمیده شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم، گفت: در روزهای عجیب جنگ، سرنوشت کشور و آحاد جامعه تحت تاثیر قرار گرفت. و ۳۳۰هزار نفر از جوانان و عزیزانمان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود ۳۰ درصد از شهیدان ما بین ۱۶ سال تا ۲۵ سال سن داشتند، گفت: شاید در دنیا این رقم و عدد بی سابقه باشد. اما نماد تمام شهیدان نوجوان و جوان، شهید حسین فهمیده است.
حق شناس ادامه داد: باید از سازمان زیباسازی شهر تهران و منطقه ۱۰ ، به خاطر برگزاری چنین مراسمی تقدیر و تشکر کرد. بی شک برگزاری چنین مراسمی در بوستان هزار شهید بسیار ارزشمند است.
مسئول کمیته نامگذاری شهر یادآور شد: بوستان هزار شهید و منطقه ۱۰ برای انجام اقدامات بیشتر توان و استعداد زیادی دارد. منطقه 10 صدها شهید را به کشور و میهن عزیز تقدیم کرده، به همین دلیل می‌توانیم شاهد نصب آثار هنری بیشتری در این منطقه باشیم.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز شاهد نصب نماد جوانان جنگ و حوزه فرهنگ جنگ، سید مرتضی آوینی هستیم. شهید مرتضی آوینی بنیان گذار راویان فتح بود. و تلاش کرد تا ایثار و از خودگذشتگی بزرگان جنگ مستند شود. و برای همیشه به یادگار بماند.
حق شناس با بیان انکه با فیلم‌های مستند شهید آوینی، بزرگی شهدا و ایثارگران فراموش شدنی نخواهد بود، تاکید کرد: امیدوارم سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به ظرفیت بوستان هزار شهید، نمادهای دیگر دفاع مقدس، مانند نظامیان، سربازان و سرداران را هم به این مجموعه اضافه کند. این بوستان می‌تواند میعادگاهی برای نصب نماد حوزه های مختلف باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: امیدوارم بتوانیم تصویر دقیق، درست و واقعی از شهیدان بزرگوار دفاع مقدس را به مردم نشان دهیم.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: