• دوشنبه ٧ مهر ١٣٩٩-١٣:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٥٢
محمد سالاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۵ درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ۱۵ درصد از جمعیت پایتخت در بافت‌ فرسوده زندگی می‌کنند و ساختمان‌های قدیمی استاندارد‌های لازم را ندارند.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مقابله با ساخت و سازها در پهنه‌های گسلی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری دوره پنجم، بحث تاب آوری شهر تهران و بافت‌های فرسوده مطرح است که  حدود ۴ هزار هکتار بافت فرسوده تمام عیار وجود دارد و هر سه مولفه ریزدانگی، نوپایداری و نفوذ ناپذیری را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه  ۱۵ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت‌ فرسوده زندگی می‌کنند، بیان کرد: به طور کلی پهنه‌های گسلی قابل توجهی در پایتخت وجود دارد و ۵۵ کیلومتر از مساحت جغرافیای طرح تفصیلی در گسل‌ها واقع شده است، به عبارتی ۳۲ هزار پلاک در حریم‌های گسلی وجود دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: به تازگی  با همکاری شهرداری تهران و معاونت شهرسازی بخشنامه‌ای به همه مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کردیم که بر روی پهنای گسلی، اجازه ساخت و ساز داده نشود.

سالاری تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم بحث مقاوم سازی ساختمان‌های موجود است، همه ساختمان‌هایی که طی دو دهه اخیر ساخته شدند به موجب آیین نامه‌ها با کیفیت ساخته شدند. ساختمان‌های قدیمی استاندارد‌های لازم را ندارند، ضمن اینکه الگوی مقاوم سازی باید توسط دولت تدوین و ابلاغ شود و  هنوز در بین متخصصان از جمله مهندسان افراد کمی داریم که بحث مقاوم سازی را بومی و عمومی کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: