• دوشنبه ٧ مهر ١٣٩٩-١٠:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٤٤
افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد:

تکمیل متروی پرند در ایستگاه پایانی

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از تعیین تکلیف تکمیل پروژه ساخت متروی پروند خبر داد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون عمران که با حضور شهردار تهران و نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه که با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد آخرین وضعیت تکمیل و بهره‌برداری خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) حدفاصل ایستگاه شاهد تا شهر پرند مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که تا رسیدن مترو به پرند تنها 19 کیلومتر باقی‌مانده که نیازمند تامین منابع مالی از سوی دولت است، گفت: شهرداری تهران به عنوان سازنده این خط مترو معرفی شده اما از آنجایی که این خط در خارج از محدوده شهر تهران است، دولت باید نسبت به تامین منابع مالی اقدام کند که در این مدت این مساله مغفول مانده است.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که در این جلسه مقرر شد دولت زمینی برای تامین منابع مالی تکمیل مترو پرند در اختیار شهرداری قرار دهد، تصریح کرد: این زمین برای ادامه ساخت خط مترو پرند ضروری است و می‌توانیم تا قبل از اتمام این دوره مدیریت شهری خط پرند را به بهره‌برداری برسانیم.

حبیب‌زاده با بیان این‌که البته در صورت تکمیل این خط با مشکل کمبود واگن مواجه هستیم، اظهار کرد: با تکمیل خط مترو، دولت می‌بایست برای تامین واگن نیز چاره‌اندیشی کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اتصال مترو به پرند یک اتفاق بزرگ اقتصادی است، چرا که در حال حاضر جمعیت این شهر 200 هزار نفر بوده که عمدتا برای کار و فعالیت به تهران می‌آیند و در آینده‌ای نزدیک این شهر جمعیت‌پذیری 700 هزار نفری خواهد داشت.

وی گفت: قرار است این زمین طی تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دولت و شهرداری برای تامین منابع مالی خط متروی پرند به شهرداری داده شود که پیش‌نویس آن تهیه شده و با توجه به تاکید دولت، استانداری و مدیریت شهری به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان این ماه تفاهم‌نامه امضاء شده و پروژه متروی پرند به سرانجام برسد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: