• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٧:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٣٩
احمد مسجدجامعی در خصوص گزارش حساب درآمد هزینه 5 ماهه شهرداری تهران :

معجزه نمی توانیم بکنیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به زمان اندک باقیمانده، به جای کارهای بزرگ و چشمگیر، اولویت را باید به تاسیسات محله ای بدهیم، و به دیدگاه کوچک زیباست، باور داشته باشیم. در شرایطی که ما کمبود اعتبارات داریم، بجای بحث های متفرقه، ببینیم اولویت ما در مترو و شهرداری چیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در دویست و سی و نهمین  جلسه شورا،  در خصوص گزارش حساب درآمد هزینه 5 ماهه شهرداری تهران گفت: بیشتر نکات درباره درآمد و هزینه شهرداری گفته شد. اما اجمالا بگویم که الان نمی توان برای پروژه های سرمایه ای که در برنامه پیش بینی شده، ما به ازایی در نظر بگیریم.

قبلا هم گفتم این بودجه تحقق پیدا نخواهد کرد

عضو شورای شهر تهران در خصوص بودجه شهرداری گفت: من قبلا هم گفته ام که این بودجه تحقق پیدا نخواهد کرد. در باره بودجه انقباضی هم که دوستان پیشنهاد میکنند، عرض کنم که پیش از این هم  بودجه را اصلاح می کردیم، و جابجایی هایی صورت می گرفت. ولی تا به حال در شهرداری بودجه انقباضی نداشتیم، و این کلا  بحث جدیدی است. ولی اصلاحیه برای جابجایی داشتیم که پیشنهاد من هم همان روال معمول است. اما باید گفت اولویت، غیر از مسائل و موارد هزینه ای، راجع به پروژه های سرمایه ای است. در پروژه های سرمایه ای باید ببینیم اولویت خاص این دوره چیست؟ این همان نکته ای است که سیاست خاص این دوره است.

طرح های محله ای بیشترین جواب را می دهد

وی با بیان این که شهردار محترم تهران برای این دوره طرح هایی را با عنوان طرح های محله ای پیش بینی و خاطرنشان کرد: به نظر من این گونه طرح ها بیشترین جواب را خواهد داد. یعنی خود مردم در تعیین اولویت ها نقش داشته باشند. مثلا اگر اولویت یک محله، مبارزه با موش و حیوانات موذی است. شما به همان خواست مردم بپردازید .

در حالی که در گزارشی که از منطقه 13 دادند، شهروندان می گفتند ما پارک محله ای نداریم. در حالی که بیشترین نیاز و استقبال از همین بوستان های محله ایست.

به جای بحث های متفرقه باید اولویت ها را تشخیص داد

عضو شورای شهر نتیجه گرفت: با توجه به زمان اندک باقیمانده به جای کارهای بزرگ و چشمگیر، اولویت را به  باید به تاسیسات محله ای بدهیم و به دیدگاه کوچک زیباست، باور داشته باشیم. در شرایطی که ما کمبود اعتبارات داریم بجای بحث های متفرقه ببینیم اولویت ما در مترو و شهرداری چیست.

وی در پایان به حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: حمل و نقل شهری هم هست که گرچه با طرح کوچک مقیاس قابل جمع نیست. اما اولویت دارد و باید آن را هم مدنظر قرار داد. بنابراین از آن جا که تا شش ماه آینده هم اوضاع همین است، و معجزه نمی توانیم کنیم، لازم است در طول این مدت به اولویت ها بپردازیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: