• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٧:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٣٨
پیشنهاد احمد مسجدجامعی در صحن شورا:

موزه آتش نشان ساخته شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به فرارسیدن روز آتش نشانی و نیز تذکر چندی پیش یکی از اعضای محترم درباره میدان حسن آباد، باید بگویم میدان حسن آباد درست در همسایگی مرکز آتش نشانی قرار دارد، که این مرکز از قدمت زیادی هم برخوردار است، باید بگویم این پایگاه زمینه تبدیل شدن به یک موزه را دارد. این پایگاه نقش موثری در جنگ و حادثه پلاسکو داشته، و علاوه بر این ها سوابق زیادی دارد. اما این سوابق پراکنده است و جایی جمع نشده است. اگر هم به شکل کالبدی درنیاید، به جایی نمی رسد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمدمسجدجامعی در دویست و سی و نهمین جلسه شورا،  در سخنانی ضمن تشکر از ورزشکاران و هنرمندانی که با اجرای موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» از تاریخ اول تا ششم مهر در تالار وحدت، عواید آن را صرف تهیه و جمع آوری اقلام و وسایل بهداشتی مورد نیاز ساکنان مناطق محروم، برای مقابله با کرونا می کنند، گفت:  این اقدام، فعالیتی خودجوش و ارزشمند است، که بخشی از نیازهای مناطق محروم تهران را نیز تامین می کنند. و به همت آقای رسول خادم، رئیس اسبق ستاد هماهنگی شورایاری ها و آقای پرویز پرستویی و آقای پارسایی صورت گرفته است، که جا داردگفته شود آقای پرستویی بیشترین جوایز مربوط به بازی در فیلم های دفاع مقدس را دریافت کرده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه از دیگر مشارکت کنندگان در این برنامه هم قدردانی کرد، و گفت: از موسسه خادمین علی ابن ابیطالب که در این برنامه مشارکت داشتند، تشکر می کنم. هم چنین از هنرمندان حاضر در این برنامه، یعنی آقایان داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان و هادی حجازی فر هم تشکر می کنم.  و  از مسولان تالار وحدت می خواهم از آن جا که در این برنامه نفع عام و خیرعمومی وجود دارد، تمجید کنند.

کارنامه درخشان آتش نشان ها دیده نمی شود

وی سپس به روز آتش نشان پرداخت، و اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن روز آتش نشانی و نیز تذکر  چندی پیش یکی از اعضای محترم درباره میدان حسن آباد، باید بگویم میدان حسن آباد درست در همسایگی مرکز آتش نشانی قرار دارد، که این مرکز از قدمت زیادی هم برخوردار است. البته این پایگاه قبلا در سه راه امین حضور بود، و بعد به میدان حسن آباد منتقل شد.

مسجدجامعی ضمن بیان این مطلب که موارد اعلام شده از سوی اعضای محترم شورا در باره آتش نشانی در کارنامه درخشان این عزیزان هست، اما نشان داده نمی شود. پیشنهاد خود را در این خصوص عنوان کرد: در باره پیشنهادی که می خواهم عنوان کنم، با آتش نشان ها صحبت کردم. حتی یک شب به آنجا رفتم، و شام هم در خدمتشان بودیم و مفصل آنجا را دیدیم . این پایگاه زمینه تبدیل شدن به یک موزه را دارد. این پایگاه نقش موثری در  جنگ و حادثه پلاسکو داشته،  و علاوه بر این ها سوابق زیادی دارد. اما این سوابق پراکنده است و جایی جمع نشده است. اگر هم به شکل کالبدی درنیاید به جایی نمی رسد.

موقعیتی مناسب برای احداث موزه آتش نشانی

عضو شورای شهر تهران به موقعیت جغرافیایی پایگاه آتش نشانی اشاره کرد، و گفت: آن محدوده و ساختمان های میدان حسن آباد، ارزش تاریخی دارد. از طرف دیگر این پایگاه در مسیر موزه ها واقع است. یعنی یک طرف، موزه ایران باستان است و طرف دیگر هم موزه مقدم ، موزه ملی ، موزه دوران اسلامی و موزه قرآن. علاوه براین، خود فضا هم به لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند است. اگر خاطر دوستان باشد، در محوطه یک پارکینگ بزرگی بود که صاحبش گفت اگر کاربری بزرگی  برایش تعریف کنید، من خودم حاضرم اقدام کنم. بنابراین پیشنهاد می کنم بنای موزه آتش نشان را در تهران بگذاریم، و بی تردید این کار به ارتقا جایگاه و شان این عزیزان کمک می کند.

وی در پایان این بخش از سخنان خود گفت: حالا که در آستانه روز آتش نشان هستیم، می توان گفت شرایط و مقدمات ساخت این موزه هم فراهم است. از طرف دیگر سال آخر شورای پنجم هم هست، که جا دارد به آن توجه ویژه شود. بنابراین پیشنهاد خود را ارائه می دهم تا کمیسیون بررسی کند و زمینه این کار ایجاد شود. چرا که لازم است افتخارات آتش نشانی تهران جایی ثبت و ضبط شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: