• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٧:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٣٧
سید حسن رسولی در صحن شورا:

باید شهر را به گونه‎ای مدیریت کنیم، که پاسخگوی خدا و خلق خدا باشیم

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: باید تا پایان دوره در شرایط کاملا بحرانی، با انسجام کامل و با هر مکافاتی شهر را به گونه‎ای اداره کنیم که پاسخگوی خدا و خلق خدا باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و نهمین جلسه صحن شورا، سيد حسن رسولي، خزانهدار شورا، گزارش خود را در خصوص حساب‌هاي درآمد و هزينه شهرداري تهران در مرداد ماه و 5 ماهه سال 1399 ارائه کرد. و سپس بعد از آن  اعضای شورا نکاتی را در این خصوص بیان داشتند.

حجت نظری گفت بند (ت) تبصره(3) پیش‌بینی کرده است که اگر درآمد شهرداری از میزانی فراتر رفت، باید لایحه اصلاحی بیاورد.

او ادامه داد: به نظرم اگر کاهش درآمد هم پیشبینی میشد، بهتر بود. شهرداری در حالی که بخش قابل توجهی از درآمدهای آن محقق نشده است، چرا برای نحوه هزینه شش ماهه دوم سال لایحه اصلاحی نمی‌آورد؟

همچنین محمد سالاری بیان داشت: چرا فقط سهدهم درصد از منابع غیر نقد، طبق گزارش قبلی محقق شده است؟ و اینکه چرا اقدامات مدنظر در گزارشها قابل نمایش نیست؟ بازدیدهای میدانی همکاران ما نشانگر اینست که مدیریت شهری دوره پنجم، علیرغم همه چالشها میتواند بیش از 30 هزار میلیارد سال 97 را تامین کند.

همچنین احمد مسجد جامعی در خصوص پروژه های کوچک مقیاس اظهار کرد: معتقدم که طرحهای کوچک مقیاس محلهای تاثیر بیشتری خواهند داشت. چراکه مردم در تعیین اولویت این طرحها نقش دارند.

او افزود: پروژههای بزرگ برای مردم کارایی ندارد. برای نمونه مردم منطقه 13 که دارای چند بوستان بزرگ، مانند سرخه حصار است، فاقد بوستان محلهای هستند. لذا معتقدم که بهتر است به اولویتها توجه کنیم.

اما محمدجواد حقشناس نکات مدنظر خود را اینچنین بیان داشت: تهران شهری ثروتمند است. و میتواند درامدزا باشد، و نباید توقعات خود را بر اساس توان مدیریت شهری کاهش دهیم.

او افزود: باید به مصوبات شورا احترام بگذاریم. چراکه این مصوبات بر اساس قواعد، اولویتبندی شده، و  برنامه و بودجه تعیین شده است.

او ادامه داد: انتظار دارم که درآمدهای متفرقه سازمانهای شهرداری به خزانه شورا برود.

او پرسش نمود: چرا این درآمدها ساماندهی نشده‏اند و به خزانه نیامدهاند؟ بخش عمده این درآمدها دیده نمیشوند.

اما سید حسن رسولی در پایان بیانات اعضا گفت: شورا حتما باید به همراه شهردار و معاونین او تلاش کند که سیهزار میلیارد تومان مصوب برای شهرداری که با سازمانها و شرکتهای آن به چهل هزار میلیارد تومان میرسد را محقق کند.

او افزود: پیشبینی ما اینست که اگر مانعی از جانب سایر ارگانها در برابر مدیریت شهری گذاشته نشود، همچنان این موضوع را ادامه میدهیم. 

رسولی در خصوص اینکه چرا درامدهای غیر نقد در گزارش ارائه نشده است، بیان داشت: این امر دو دلیل دارد، یکی اینکه این گزارشها را از خود تولید نمیکنیم و جداولی هستند که مهندس امامی و همکارانشان ارائه میکنند، که البته سازمانها و شرکتها در این گزارش حضور ندارند.

خزانه‎دار شورا با ذکر اینکه دلیل دوم اینست که بودجه غیر نقد با تاخیر وارد حسابهای دفاتر مالی ذیحساب میشوند، ادامه داد: همه ارقام و مبالغ قابلیت نمایش دارند، و در بند «ت» تبصره «3»، سازمانها موظف شدهاند که به هر میزان مازاد درامد داشته باشند، این مازاد قفل میشود.

وی در خصوص اینکه چرا دو هزار میلیارد تومان مورد نظر برای پروژههای کوچک مقیاس محله‎‎ای محقق نشده است، گفت: این ناهماهنگی به برنامهریزی اقتصاد شهر مربوط است و به ما قول داده شده که این نقض در نیمه دوم سال جبران شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان بیان داشت: با این وجود باید تا پایان دوره در شرایط کاملا بحرانی، با انسجام کامل و با هر مکافاتی شهر را به گونهای اداره کنیم که پاسخگوی خدا و خلق خدا باشیم.    

در این جلسه همچنین ادامه بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «سند راهبردي توسعه منابع انساني شهرداري تهران» در دویست و سی و نهمین جلسه صحن شورا در دستور کار اعضا قرار گرفت.

تعدادی پیشنهاد از سوی اعضا درباره بندهای این لایحه مطرح و بررسی شد و در نهایت جزئیات این لایحه به تصویب رسید.

سید حسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پس از تصویب این لایحه نیز گفت: برحسب وظیفه به نمایندگی از کمیسیون برنامه و بودجه شورا، لازم است از آقای شیخ، معاون سابق منابع انسانی شهرداری، که با استفاده از ظرفیت صد تن از کارشناسان نخبه شهرداری این سند را تنظیم کردهاند و به کمیسیون فرستادهاند، سپاسگرازی کنم.

وی ابراز امیدواری کرد معاون کنونی منابع انسانی شهرداری نیز چنین لوایحی به صورت منظم جهت تقویت اثر بخشی و کارآمدی سرمایه های منابع انسانی شهرداری تهیه و برای بررسی و تصویب به شورا ارسال کند.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: