• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٧:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٣٦
در صحن شورا

با کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان شهر تهران» موافقت شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان شهر تهران» موافقت کردند و مقرر شد برای بررسی جزییات این طرح به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارجاع شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و نهمین جلسه شورا، بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان شهر تهران» در دستور قرار گرفت.

در ابتدای این امر، محمد جواد حق شناس گفت: این طرح با تمرکز و محوریت خانم خداکرمی که پیگیر بودند، مطرح شد و به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد. در جلسه 124 کمیسیون فرهنگی نیز در تاریخ 6 بهمن سال 98  بررسی شد،. و کلیات موضوع به خاطر اهمیت طرح به تایید اعضای کمیسیون رسید و امروز با لحاظ شدن برخی ملاحظات در صحن شورا ارائه می شود.

ملاحظاتی از  قبیل اینکه :

1- متولی بخش کودک در سازمان اداری و نظام آموزش کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. و این کانون خوشبختانه دو موزه دارد. یکی در سال 79 و دیگری در سال 65  افتتاح شده، و تلاش های این کانون ارزشمند بوده است.

2-حوزه دیگری به نام ایرانک، در ساختمان گنجینه سازمان اسناد فعال شده،  که تلاش های خوبی با حمایت خیرین بخش خصوصی صورت گرفته است.

حق شناس  افزود: در رابطه با ساز و کارهای ملاحظات جانبی به این نتیجه رسیدیم، شهرداری علی القاعده وظیفه اجرایی نداشته باشد، و صرفا  نقش حمایتی داشته باشد، تا به جای اینکه با ایجاد یک ساختار در بدنه شهرداری، مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده شود، از فعالیت های بخش خصوصی استفاده کنیم، تا گرفتاری سیستم را به حداقل برسانیم.

در ادامه محمد سالاری گفت:  این طرح داده شده و  کمیسیون اصلی هم کمیسیون  فرهنگی بوده است، ولی با وجود اینکه روال بر این بوده که کمیسیون اصلی نظرات خود و دیگران را لحاظ می کردند، و سپس  پیشنهاد خود را در صحن ارائه می دادند، اما اکنون با اینکه کمیسیون فرهنگی به لحاظ محتوایی نظرات  جدی داشته،  ولی مشاهده می شود در طرح ارائه شده ، لحاظ نشده  است.

در ادامه بهاره آروین گفت: این گزارشی که اکنون ارائه شده قابل تصویب نیست. و چون مهلت  سه ماه ارایه اش  گذشته، خود طرح را به رای بگذاریم.

در ادامه، الهام فخاری گفت:  با استناد جلسه کمیسیون فرهنگی، متن اصلاحی به عنوان ماده واحده حمایت از تاسیس موزه های کودکان قرائت نشد. چرا؟

در ادامه محسن هاشمی گفت:  کمیسون فرهنگی به این نتیجه رسیده که در تهران امکاناتی موجود است، مانند موزه هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  ایجاد کرده، یا موزه ادبیات کودک. لذا ما نیاییم به صورت مستقل به احداث موزه بپردازیم. و از انچه در شهر تهران وجود دارد، حمایت کنیم.

در ادامه این جلسه سید ابراهیم امینی،  در غیاب محسن هاشمی ریاست جلسه را بر عهده گرفت.

در ادامه جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مهمترین موزه های کتاب (باغ کتاب) متعلق به شهرداری است، و موفق بوده. اما ما هم با کمیسیون فرهنگی شورا موافقیم، که بنا نیست شهرداری متولی بخش کودک شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان شهر تهران»  موافقت کردند. و مقرر شد برای بررسی جزییات این طرح به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارجاع شود.

 در این جلسه همچنین، موضوع  انتخاب یک کارشناس متخصص در امور فنی و شهرسازی جهت عضویت در ستاد هماهنگی کمیسیونهای ماده صد موضوع بند(ب) تبصره پنجم با توجه به پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری در دستور قرار گرفت.

بر این اساس، سید محمد موسوی با 11 رای به عنوان کارشناس متخصص در امور فنی و شهرسازی جهت عضویت در ستاد هماهنگی کمیسیونهای ماده صد موضوع بند(ب) تبصره پنجم انتخاب شد.

در این جلسه همچنین، انتخاب یک نماینده از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، موضوع بند دوازدهم ذیل ماده سوم مصوبه (طرح حمایت از بنیاد خانواده) با توجه به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور قرار گرفت که برای این منظور نیز، حسن خلیل آبادی معرفی شد که وی  با 13 رای بعنوان نماینده کمیسیون در کمیته بنیان خانواده انتخاب شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: