• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٦:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٣٥
محمد سالاری در دویست و سی و نهمین جلسه شورا:

شورای شهر با شهردار عهد اخوت نبسته است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ضمن تاييد رويكرد انسان محوري شهردار تهران و تقدیر از آرامش و تکریمی که در بدنه شهرداری، توسط آقای حناچی ایجاد شده است، از عملکرد شهرداری تهران در تحقق بودجه و برنامه سال 99 انتقاد کرد، و گفت: شهردار تهران باید بداند که موضوع تحقق برنامه اولویت محور، مطالبه جدی کلیت شورا است. و چنانچه به برنامه ریزی برای تحقق بودجه و عملیاتی شدن پروژه ها اقدام نکند، شورا با ایشان عهد اخوت نبسته و تغییر شهردار نیز محتمل است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در دویست و سی و نهمین جلسه شورا، در واکنش به گزارش خزانه دار شورا در خصوص هزینه ها و درآمدهای ۵ ماهه سال ۹۹ ، شهرداری تهران گفت: هفته گذشته به همراه آقای حق شناس، جلسه ای را با مدیران سازمان املاک شهرداری تهران داشتیم، که در این جلسه با استناد به گزارشات خزانه داری مبنی بر اینکه تنها سه دهم درصد از منابع غیرنقد شهرداری محقق شده است، آن ها را مورد انتقاد قرار دادیم. اما آن ها در گزارش خود ارقام قابل توجهی از منابع غیرنقد را اعلام کردند، که محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان املاک، ۴۵۰۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقد محقق شده، اما در سازوکارهای موجود، قابلیت نمایش و لحاظ شدن در گزارش خزانه داری را نداشته است. به عنوان مثال، یکسری از املاک شهرداری به مبلغ ۸۲۰ میلیارد تومان بابت مطالبات به بانک شهر واگذار شده است. و نیز  در تسویه دیون پیمانکاری و ملکی مبلغ ۸۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده، از بابت مطالبات از رسا تجارت نیز، برمبنای قیمت های سال ۹۴ و ۹۵ در تعامل با معاون رییس جمهور، و رییس سازمان برنامه و بودجه در حال مذاکره برای دریافت طریق اجرای مصوبه دولت است. و حدود ۱۶۵۰ میلیارد تومان ملک و نقدا دریافت کرده اند، همچنین واگذاری ۷۵ فقره ملک که به بسیج واگذار شده بود، به مبلغ حدود 1200 میلیارد تومان در حال برگشت است. اکنون سوال من اینجاست که چرا این مجموعه اقدامات در گزارش خزانه داری نمی آید، و قابل نمایش نیست؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش های خزانه داری و گزارش هایی که در بازدیدهای میدانی در خصوص تخصیص منابع درآمدی و بخصوص منابع غیرنقد به ما ارائه می شود، نگران کننده است، خطاب به رییس و اعضای شورای شهر و مدیران شهری گفت: دیگر زمان گزارش دهی صرف و سکوت تمام شده است. و علی رغم اینکه رویکردهای آقای حناچی، رویکردهای درستی در راستای انسان محور کردن شهر، و انتظام بخشی به تصمیم گیری ها بوده و آرامش بخشی و احترام و تکریم ایشان به بدنه شهرداری قابل ستایش است. اما باید گفت دیگر مدیریت نشسته جواب نمی دهد.

سالاری تصریح کرد: من معتقدم مدیریت شهری دوره پنجم علی رغم همه چالش ها و مشکلات کشور می تواند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ را محقق کند. و برای این ادعا هم استدلال دارم، اما دو شرط دارد، یکی اینکه شورا با شهردار تهران عهد اخوت نبندد. و شهردار تهران بداند که اگر به برنامه ها عمل نکند  ممکن است، شورا هر لحظه  نسبت به تغییر وی اقدام کند. و اگر عمل کند، تمام قد پشت او ایستاده است.

وی خطاب به رییس شورای شهر گفت: من پیشنهاد می کنم، جلسه ای را با آقای حناچی و مدیران ایشان داشته باشیم. و منابع اعتباری شهرداری تهران با مجموعه تمهیداتی که شورا و شهرداری برای مدت زمان باقی مانده در نظر دارد را بررسی کنیم. من معتقدم، منابع درآمدی شهرداری بیش از آنچه در بودجه پیش بینی شده، قابلیت تحقق دارد، و نه تنها ۱۰۰۰ پروژه محله ای که چندین برابر آن را می توان به سرانجام رساند، مشروط بر اینکه با شهردار تهران تعیین تکلیف شود و این دیدگاهی که در شهرداری بوجود آمده که  منابع درآمدی وجود ندارد، و نمی توانیم کاری انجام دهیم. و یا چون در سال پایانی دوره هستیم، شورا و شهرداری عهد اخوت بسته اند، اصلاح شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: