• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٥:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٣٢
مجید فراهانی در خصوص تحقق درآمدهای شهرداری پیشنهاد داد

4 راهکار برای به ثمر رساندن بودجه مصوب تا انتهای سال

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرداری در تحقق بودجه سال ۹۹، به ارائه پیشنهاد برای حل این مشکل پرداخت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و سی و نهمین جلسه شورا، با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تهران برای تحقق درآمدها، گفت: راهی به جز انجام چند کار در شهرداری برای جبران ۴۰ درصد عقب ماندگی بودجه نداریم.

او افزود: تا کنون ۶۰ درصد بودجه محقق شده و ۴۰ درصد تحقق پیدا نکرده است. و قطعا پروژه های در حال تکمیل با همین روال به سرانجام نمی رسد. و با ادامه این روند تا انتهای سال، نمی توانیم پروژه جدیدی در شهر تهران به سرانجام برسانیم.

فراهانی با ارائه پیشنهاداتی تصریح کرد: اولین اقدام، سیاستگذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل در بخش شهرسازی است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد، تشویق و استفاده از ظرفیت های موجود است.

فراهانی تاکید کرد: اما در نظر بگیرید، نباید اصول ما زیر سوال برود. بنابراین اولین اقدام توجه به بحث های شهرسازی است.

او در ادامه با بیان راه حل دیگر برای خروج از بحران مالی شهرداری گفت:  تامین منابع و مصارف غیر نقد شهرداری تهران از دیگر موارد است. مشکل اساسی ما در بخش غیر نقد است. بدین ترتیب می توان عنوان کرد که درآمد نقد، انحراف ندارد و مشکل اصلی بحث غیر نقد است.

این متخصص حوزه مدیریت پروژه، با اشاره به راه حل سوم برای خروج از مشکلات فعلی مالی در شهرداری تهران، بیان کرد: بارها گفته ایم که در کنار گزارش مالی، جلب مشارکت بخش خصوصی و بررسی مشکلات این حوزه را باید در دستور کار قرار دهیم. حل مشکلات سرمایه گذاری باید بحث شود و حلقه مفقوده است.

او گفت: توجه به مدیریت و کاهش هزینه باید مورد توجه قرار گیرد. از خرداد ماه به دنبال دستورالعمل شهرداری برای کاهش هزینه ها هستیم.

به گفته فراهانی، اگر این چهار راهکار را در دستور کار داشته باشیم، می توانیم بودجه مصوب را تا انتهای سال به ثمر برسانیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: