• شنبه ٥ مهر ١٣٩٩-١٢:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١١٨
زهرا نژادبهرام در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس؛

ساخت 5 میدان‌گاه جدید در پایتخت/ کمبودبیش از 4400 پارکینگ محله‌ای در تهران

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ساخت 5 میدان‌گاه جدید در پایتخت تا پایان سال جاری گفت: تهران بیش از 4400 مورد کمبود پارکینگ دارد و برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل آغاز شده است.

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره اجرای برنامه‌های ملی بازآفرینی شهری پایدار اظهار داشت: طرح‌ها و بازآفرینی شهری پایدار در مقیاس محلات هدف، ‌4 ماموریت اصلی شامل ارتقاء کیفی فضاهای عمومی و زیرساخت محلات، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی، بهسازی نوسازی ومقاوم سازی مسکن و توان افزایی اجتماعی و اقتصادی ساکنین محله را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: ارزش سکونت مهترین شاخص بقای رونق محلات است و بافت‌های فرسوده با اتکا به این ۴مورد در حال ارتقا ارزش سکونت هستند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: این طرح‌ها و برنامه‌ها توسط شهرداری تهیه و پس از تائید ستاد بازآفرینی شهری پایدار در صورت عدم مغایرت با طرح‌های جامع و تفصیلی شهر، برای تصویب به کمیسیون‌های موضوع ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می‌شود.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: ‌این موضوعات به خوبی در شورای پنجم مورد توجه قرار گرفته و اقدامات زیادی در راستای اجرای این 4 هدف مورد توجه قرار گرفته است.

نژادبهرام در ادامه به احداث پارکینگ‌های محله‌ای در راستای تامین خدمات بیشتر به شهروندان اشاره کرد وگفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 400 کمبود پارکینگ در پایتخت احصا شده که بیشترین کمبودها مربوط به منطقه 10 و 14 است. بر همین اساس احداث پارکینگ در بافت‌های مختلف تهران به و یژه بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد و عملیات ساخت دو پارکینگ نیز در حال اتمام است.

وی همچنین درباره احداث میدان‌گاه در پایتخت گفت: از سال گذشته تا کنون ساخت 5 میدان‌گاه در محلات بریانک، صاحب‌الزمان، شکوفه، یافت‌آباد جنوبی و شیخ صدوق مورد توجه قرار گرفته است که میدان‌گاه امیرکبیر در محله شکوفه اخیرا به بهره‌برداری رسیده و میدان‌گاه بریانک و شیخ صدوق به مرحله اجرا رسیده ولی میدان‌گاه یافت آباد جنوبی و صاحب‌الزمان در حال طراحی و تائید فازهای آن است که در تلاشیم تا پایان سال احداث همه این میدان‌گاه‌ها به سرانجام برسد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: