• چهارشنبه ٢ مهر ١٣٩٩-١٤:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٠٢
زهرا نژاد بهرام در مراسم گرامیداشت روز جهانی صلح:

برای مقابله با ناامنی، جنگ و کرونا با هم متحد شویم

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مادام که نیمی از جمعیت جهان که نقش کلیدی در تربیت بشر دارند، از کمند تبعیض، بی‌عدالتی و سلطه‌جویی رهایی نیابند. به سختی می‌توان به برقراری صلح امیدوار بود. حکومت‌ها باید گام‌های بلندی در عرصه‌های داخلی و جهانی برای ارتقای جایگاه زنان بردارند. و به این باور برسند که مسیر صلح از آغوش مادران می‌گذرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مراسم گرامیداشت روز جهانی صلح، با حضور زهرا نژاد بهرام و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم، نژاد بهرام در سخنرانی خود به اهمیت صلح برای مقابله با کرونا و نقش زنان در برقراری صلح پرداخت، و گفت: براساس شاخص صلح جهانی"جی پی آی" روند صلح سیر نزولی داشته است. در سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در ۹۲ کشور روند نزولی و در ۷۱ کشور روند صعودی داشته است.

وی افزود: امسال به مناسبت روز صلح، باید از درد های مشترک و تشریک مساعی برای رفع آنها سخن بگوییم. هر چند که شهروندان جهان در پیکار با یک پدیده بیماری زا، روزهای سختی را طی می کنند.

نژاد بهرام افزود: به رغم رشد تکنولوژی، اکنون با یک درد مشترک روبرو هستیم. کرونا درد مشترکی است که جهان امروز با آن دست و پنجه نرم می کند. اما راه حل مقابله با این درد مشترک صلح و اتحاد است. چنانکه استاد آواز ایران، محمد رضا شجریان می گوید: «این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود».

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: از این روست که برای مقابله با کرونا لازم است با تحریم، جنگ، تعرض و تبعیض روبه رشد در جهان مقابله کنیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران افزود: برقراری صلح پایدار مبتنی بر مفاهمه، تساهل و رواداری در گستره فرهنگ عمومی است. بهترین بستر، ایجاد فرهنگ مصالحه هم جوامع شهری است. لذا شهر باید به مکانی برای درک مشترک شهروندان  از یکدیگر،  احترام متقابل به همدیگر و نیز تعامل و گفت‌وگو برای حل مشکلات متقابل تبدیل شود. در این مسیر باید مدیران شهری اعم از شهرداری‌ها و شوراهای شهر، خود را مکلف به ایجاد بستر مناسب جهت تحقق این امر مهم کنند.

نژاد بهرام افزود: یکی از بخش‌های موثر جوامع که نقش موثری در برقراری صلح جهانی دارند، زنان هستند. این در حالی است که بیشترین موارد نقض حقوق انسانی در گستره جهانی متوجه زنان است.

نژاد بهرام افزود:  مادام که نیمی از جمعیت جهان که نقش کلیدی در تربیت بشر دارند از کمند تبعض، بی‌عدالتی و سلطه‌جویی رهایی نیابند، به سختی می‌توان به برقراری صلح امیدوار بود. حکومت‌ها باید گام‌های بلندی در عرصه‌های داخلی و جهانی برای ارتقای جایگاه زنان بردارند، و به این باور برسند که مسیر صلح از آغوش مادران می‌گذرد.

نژاد بهرام افزود:  زنان تکیه‌گاه صلح و مروج آن هستند؛ آنها با در اختیار داشتن عواطف مادری قادرند، بستری مطلوب برای تسری گفت ‌وگو، و صلح را در جهان فراهم آورند؛ آنان خود موضوع صلح و کاربر آن هستند. به شرط آنکه باور کنیم که جهان بشری مشترک و متعلق به همه انسان‌هاست. زنان کانون مدارا و بستر رو اداری را با تکیه بر عواطف انسانی همواره بازتولید می‌کنند. چراکه آنان در پی ایجاد محیطی امن و ایمن برای فرزندان خود هستند. بنابراین لازم است برای پایان دادن به ناامنی، خشونت، جنگ و مقابله با کرونا باهم متحد شویم. باید با هم از این سراشیبی تاریخ و مشکلات ایجاد شده با طناب های صلح، دوستی، گفت و گو و نفی خشونت بالا برویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: