• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٩:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٩٢
علی اعطا در گفت وگو با روزنامه همشهری مطرح کرد:

تمدید مشوق‌های بسته محرک اقتصادی

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره تمدید احتمالی بسته محرک اقتصادی گفت: «بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا ممکن است در بخش‌هایی که به زمانبندی‌ها مربوط است، به تمدید نیاز داشته باشد اما به‌نظر من نیازمند اصلاح ساختار و کلیات نیست.»

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در گفت و گویی با روزنامه همشهری از تمدید مشوق های بسته محرک اقتصادی سخن گفت.

وضعیت اقتصادی پایتخت مثل همه‌گیری کرونا به رنگ قرمز درآمده و کاهش درآمدها، چراغ آمپر خزانه شهر را چشمک زن کرده است.


از سوی دیگر، موج اول، دوم و حالا هم موج سوم کرونا هزینه‌های خدمات شهری را افزایش داده است؛ در یک جمله دخل و خرج شهر با هم جور درنمی‌آید. با اینکه شورا و شهرداری در روزهای اول سال به فکر روزمبادای شهر بودند و بسته محرک اقتصادی را با سیاست‌های تشویقی و تمرکز بر بازار سرمایه و رونق کسب وکارها تصویب وابلاغ کردند اما، به هر حال، این شرایط در کنار بحران اقتصادی تأثیر مستقیمی بر اقتصاد شهرداشته و رکود اقتصادی ادامه کار را برای مدیریت شهری دشوار کرده است.


این روزها خبرهایی مبنی بر بازنگری بسته محرک اقتصادی در راهروهای شورای شهر به گوش می‌رسد؛ موضوعی که محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس پارلمان شهری پایتخت هم در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورا در پاسخ به همشهری آن را تأیید کرد. اما گفت که لایحه اصلاحات شهرداری هنوز به شورا نیامده است. با این حال اینطور که پیداست، بازنگری بسته محرک اقتصادی که بعد از تصویب، تکانی به درآمدهای شهر داد، قرار نیست در ساختاراین بسته تغییر چندانی ایجاد کند.


سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در این‌باره به همشهری گفت: «بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا ممکن است در بخش‌هایی که به زمانبندی‌ها مربوط است، به تمدید نیاز داشته باشد اما به‌نظر من نیازمند اصلاح ساختار و کلیات نیست.»


 علی اعطا اضافه کرد: «لایحه‌ای که اوایل سال شهرداری به شورا فرستاد، لایحه خوبی بود و در مقطعی هم نتیجه داد. 2‌ماه بعد از تصویب، اثراتش کاملا محسوس بود. این اثربخشی در گزارش‌های مالی که به شورا می‌آمد، دیده می‌شود.»


این عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: «اما نکته بسته محرک اقتصادی این است که در آن شهرداری مکلف شده بود که برود و برخی مصوبه‌های لازم را مثل کمیسیون ماده 5 بگیرد. شورای شهر هم مجوزهای لازم را در این زمینه داده است. شهرداری باید از ظرفیت‌های بسته محرک اقتصادی استفاده کند و به باور من، کلیات بسته، نیازمند بازنگری نیست.»


او با بیان اینکه کار مفصلی روی لایحه انجام شده است، تأکید کرد: «  اعضای شورای شهر با انرژی و وسواس زیاد روی تک تک بندهای لایحه ارسالی شهرداری کار کردند وحتی مواردی هم که لازم بود حذف شد. بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا در واقع یکی از لوایحی است که شورای شهر وقت و انرژی زیادی روی آن گذاشته است.» 


اعطا گفت: «در عین حال، برخی از زمان‌های آن می‌تواند با درخواست شهرداری تمدید شود. برهمین اساس، تمدید تاریخ‌ها و زمان‌های بسته محرک باید در قالب لایحه جدیدی به شورای شهر بیاید و من تصور می‌کنم مقصود اعضای شورای شهر از بازنگری و یا اصلاح، همین موارد باشد. اما چارچوب‌های بسته محرک همانی است که هم‌اکنون وجود دارد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: